نوشته شده توسط : مدیر
دانلود روش تحقیق بهره وری

فهرست مطالب

فصل اول

مبانی نظری و پیشینه پژوهش

بخش اول: مبانی نظری پژوهش

تاریخچه بهره وری

واژه بهره وری برای نخستین بار به وسیله فرانسواکنه ریاضیدان و اقتصاددان طرفدار مکتب فیزیوکراسی (حکومت طبیعت) به کار برده شد. «کنه» با طرح جدول اقتصادی، اقتدار هر دولتی را منوط به افزایش بهره وری در بخش کشاورزی می داند.

در سال ۱۸۸۳ فرانسوی دیگری به نام «لیتره»بهره وری را دانش و فن تولید تعریف کرد. با شروع دوره نهضت مدیریت علمی در اوایل سالهای ۱۹۰۰، فردریک وینسلوتیلور و فرانک و لیلیان گیلبرث به منظور افزایش کارایی کارگران، درباره تفسیم، کار بهبود، روش ها و تعیین زمان استاندارد، مطالعاتی را انجام دادند. بعدها کارایی را دوباره هر یک از عوامل تولید استفاده کردند. اما واژه ای که به تدریج جنبه عمومی تر و کلی تر پیدا کرد و در ادبیات مدیریت رایج گردید، «بهره وری» بود. در سال ۱۹۵۰ سازمان همکاری اقتصادی اروپا به طور علمی بهره وری را چنین تعریف کرد‍: «بهره وری حاصل کسری است که از تقسیم مقدار یا ارزش محصول بر مقدار یا ارزش یکی از عوامل تولید به دست می آید. بدین لحاظ می توان از بهره وری سرمایه، مواد اولیه و نیروی کار صحبت کرد.

سازمان بین المللی کار بهره وری را چنین تعریف کرده است:

«بهره وری» عبارت است از نسبت ستاده به یکی از عوامل تولید (زمین، سرمایه، نیروی کار و مدیریت). در این تعریف «مدیریت» به طور ویژه یکی از عوامل تولید در نظر گرفته شده است. نسبت تولید به هر کدام از این عوامل معیاری برای سنجش بهره وری محسوب می شود.

در سال ۱۹۵۸ آژانس بهره وری اروپا بهره وری را درجه و شدت استفاده موثر از هر یک از عوامل تولید تعریف کرد. همچنین این سازمان اعلام داشت که «بهره وری» یک نوع طرز تفکر و دیدگاهی است بر این پایه که هر فرد می‌تواند کارها و وظایفش را هر روز بهتر از روز قبل انجام دهد. اعتقاد به بهبود بهره وری یعنی داشتن ایمان راسخ به پیشرفت انسانها.

در اطلاعیه تشکیل مرکز بهره وری ژاپن در سال ۱۹۵۵ در ارتباط با اهداف ناشی از بهبود بهره وری  چنین بیان شده است:

حداکثر استفاده از منابع فیزیکی، نیروی انسانی و سایر عوامل به روش‌های علمی به طوری که بهره وری به کاهش هزینه های تولید، گسترش بازارها، افزایش اشتغال و بالا رفتن سطح زندگی همه آحاد ملت، منجر می شود. «از دید مرکز بهره وری ژاپن، بهره وری یک اولویت انتخاب ملی است که منجر به افزایش رفاه اجتماعی و کاهش فقر می گردد. مرکز بهره وری ژاپن در زمان تاسیسش در سال ۱۹۵۵ نهضت ملی افزایش بهره وری در این کشور را تحت سه اصل رهنمون ساز به جلو هدایت نموده که عبارتند از:

افزایش اشتغال، همکاری بین نیروی کار و مدیریت و توزیع عادلانه و برابر ثمره‌های بهبود بهره وری در میان مدیریت نیروی کار و مصرف کنندگان.

برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید

 



:: برچسب‌ها: دانلود روش تحقیق بهره وری ,
:: بازدید از این مطلب : 206
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 15 آذر 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مدیر

دانلود روش تحقیق هنجاریابی آزمون افسردگی کودکان ماریاکواس برای کلیه دانش آموزان دختر و پسر مقطع راهنمایی

فهرست مطالب

چکیدة
عنوان
هنجار یابی پرسشنامه افسردگی کودکان ماریا کواس بر روی کلیه دانش آموزان دختر و پسر  مقطع راهنمایی شهرستان تربت حیدریه در سال ۸۴ ـ ۸۳
جامعه آماری :
جامعه آماری در این پژوهش کلیه دانش آموزان راهنمایی شهرستان تربت حیدریه در سال ۸۴ ـ ۸۳ که در مجموع حدود ۱۰۰۳۵ دانش آموز بود و از این تعداد ۵۱۱۲ نفر پسر و ۴۹۲۳ دانش آموز دختر که در سطح ۳۵ مدرسه دخترانه و پسرانه توزیع شده اند.
نمونه
گروه نمونه ۵۰۰ نفر از دانش آموزان راهنمایی می‌باشد که ۲۴۸ نفر از آنها دختر و ۲۵۲ نفر از آنها دانش آموز پسر می‌باشند که در پایه‌های اول و دوم و سوم راهنمایی تحصیل می‌کنند
ابزار مورد استفاده در این تحقیق عبارتند از :
۱ ـ پرسشنامه افسردگی کودکان ماریا کواس  ۲ ـ پرسشنامه افسردگی بک در آزمون اول پرسشنامه
یافتهای پژوهشی :
۱  ) آیا آزمون افسردگی ماریا کواس از پایایی لازم برای اجرا در جامعه مرجع مورد نظر برخوردار می‌باشد ؟
در این پژوهش پایایی آزمون از روش دو نیمه کردن آزمون ۵۹ / ۰ بدست آمد. چون همبستگی بین دو نیمه آزمون، همبستگی بالایی است با اطمینان می‌توان از پایا بودن آزمون برای جامعه مرجع آن را اجرا و در این جامعه به کار برد. و این خود مبین ثبات و اعتبار آزمون در امور تشخیصی برای جامعه مرجع می‌باشد.
۲ ) آیا آزمون افسردگی ماریا کواس از روایی لازم برای اجرا جامعه مرجع مورد نظر برخوردار می‌باشد ؟
در این پژوهش روایی آزمون از روش روایی ملاکی ۵۲ / ۰ بدست آمد چون هبستگی بین آزمون ماریاکواس و آزمون ملاک ( بک ) از همبستگی بسیار بالایی برخوردار است با اطمینان می‌توان از روایی آزمون ماریا کواس برای جامعه مرجع آنرا اجرا و مورد استفاده قرار داد و این خود مبین مناسب و روایی آزمون در امور تشخیص برای جامعه مرجع می‌باشد.
‹‹  فهرست مطالب  ››
فصل اول : طرح تحقیق
مقدمه  :
بیان مسئله :
اهمیت پژوهش :
اهداف تحقیق :
اهداف کلی :
تعاریف نظری  واژه‌ها و مفاهیم :
تعاریف عملیاتی واژه‌ها و مفاهیم :
سؤالات تحقیق  :
فرضیه‌های تحقیق :
فصل دوم : پیشینه پژوهش
مقدمه :
سلامتی و تعریف آن :
عوامل تأثیرگذار بر سلامت:
انواع سلامتی :
سلامت روانی و تعریف آن :
عوامل موثر بر سلامت روانی :
اختلالات روانی و تعریف آن :
تاریخچه بررسی اختلالات روانی  :
طبقه بندی اختلالات روانی :
اختلالات خلقی و تعریف آن :
تاریخچه بررسی اختلالات خلقی :
طبقه بندی اختلالات خلقی :
اختلالات افسردگی :
اختلالات دو قطبی :
اختلال افسردگی و تعریف آن :
نظریه‌های روان شناختی در مورد افسردگی :
نظریه زیست شناختی :    ۴۸
نظریه روان پویایی :
نظریه یادگیری :
نظریه شناختی :
علایم و نشانه‌های اختلال افسردگی :
سبب شناسی اختلال افسردگی :
انواع افسردگی :
اختلال افسردگی و سن :
اختلال افسرگی و جنس :
روشهای تشخیص و ارزیابی افسردگی در کودکان :
انواع آزمونهای ارزیابی افسردگی :
پرسشنامه افسردگی کودکان CDI  :
۲ ـ پرسشنامه افسردگی بک :
مقیاس افسردگی اصلی برای مطالعات همه گیر شناسی ( CES _ D ) :
آزمون و تعریف آن :
سابقه تاریخی آزمونهای روانی :
ویژگیهای آزمونهای روانی :
الف ) ویژگیهای اصلی :
الف ) روش باز آزمایی :
ب ) روش فرمهای همتا یا موازی :
ج ) روش دو نیمه کردن آزمون :
د ـ روش کودر ـ ریچاردسون :
الف ) روایی محتوا :
ب ) روایی صوری یا ظاهری :
ج ) روایی ملاکی :    ۷۷
د ) روایی سازه :
۳ ـ حساسیت یا ظرافت تشخیص :
ب ) ویژگیهای فرعی :
مفهوم نرم یا هنجار و تعریف آن :
انواع نرم یا هنجار :
۱ ـ هنجارهای سنی:
۲ ـ هنجارهای کلاسی:
۳ ـ هنجارهای رتبه درصدی :
۴ ـ هنجار مربوط به نمرات معیار :
پژوهشهای خارجی :
پژوهشهای داخلی :
فصل سوم : روش تحقیق
مقدمه :
روش تحقیق :
جامعه آماری :
نمونه و روش نمونه گیری :
روش اجرای تحقیق :
ابزارهای گرد آوری اطلاعات :
روایی و پایایی آزمون ماریاکواس :
روایی و پایائی آزمون افسردگی بک :
روشهای آماری مورد استفاده در این پژوهش :
سؤالات پژوهش :
فرضیه‌ها پژوهش :
فصل چهارم : تجزیه و تحلیل اطلاعات
مقدمه :
محاسبه پایایی آزمون :
تحلیل نتایج :
محاسبه روایی آزمون :
فرضیه اول :
فرضیه دوم :
فرضیه سوم :
اداری
فرضیه چهارم :
فرضیه پنجم :
فرضیه ششم :
فرضیه هفتم :
فرضیه هشتم :
فصل پنجم : بحث و نتیجه گیری
مقدمه :
بحث و نتیجه گیری :
پیشنهادات
پیشنهادات کاربردی :
پیشنهادات پژوهشی :
محدودیت‌ها :
ضمائم
فهرست منابع و مأخذ 

برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید

 



:: برچسب‌ها: دانلود روش تحقیق هنجاریابی آزمون افسردگی کودکان ماریاکواس برای کلیه دانش آموزان دختر و پسر مقطع راهنمایی ,
:: بازدید از این مطلب : 238
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 15 آذر 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مدیر

دانلود روش تحقیق مقایسه و بررسی میزان پرخاشگری بین افراد مبتلا به بیماری پرفشاری خون و افراد عادی

فهرست مطالب
مقدمه
بیان مسئله
اهمیت پژوهش
هدف پژوهش
بیان فرضیه
تعاریف عملیاتی واژه ها
فصل دوم :
پیشینه پژوهش و مطالعه منابع مربوط به موضوع مورد تحقیق
مقدمه
تعریف پرخاشگری
پرخاشگری از دیدگاه زیست شناسی در مبانی فیزیولوژی
آمیگدال و رفتار پرخاشگرانه
نقش تستوسترون در پرخاشگری
سیناپس های سروتونینی و رفتار پرخاشگرانه
پرخاشگری، فیزیولوژی و تیره شناسی
پرخاشگری از دیدگاه روانکاوی
اوهام پرخاشگرانه
تحول پرخاشگری
کنشهای از پیش ساخته پرخاش نسبت به دیگران
آدم کشی
پرخاشگری نسبت به خود
پرخاشگری نسبت به خود در حال تحول و رشد
پرخاشگری با دوام نسبت به خود
نظریه یادگیری اجتماعی «تأثیرات الگویی»
تقویت پرخاشگری
مشاهدة خشونت
فرضیه پالایش
فرضیه ناکامی و پرخاشگری
تعریف ناکامی
رابطه ناکامی و پرخاشگری
شکست نامطلوب در کسب هدف
هدف ناکامی و پرخاشگری
رقابت و ناکامی
عوامل انتقال ناکامی به پرخاشگری
پرخاشگری ناشی از ناخوشایندی
ناکامی به منزله حادثه ای ناخوشایند
واکنش به حوادث ناخوشایند
سایر تأثیرات منفی محرکهای ناخوشایند
انتساب تحقق هدف و ناخوشایندی
تمایزات گروهی و اجتماعی
تأثیرات جبری محرکهای محیطی
پیوند با شرایط ناخوشایند
پیوند اهداف موجود
اشخاص معلول به منزله محرکهای ناخوشایند
پیوند با پرخاشگری تأثیر تسلیح
فرایندهای شناختی در رفتار پرخاشگرتنه
شناخت وقوع حادثه
کیفیت تسکین
تطابق با خودشناسی
اداره عقیده
عوامل موثر بر تمایزات جنسی
نقش های جنسی و پرخاشگری
کاهش و کنترل پرخاشگری
کاهش پرخاشگری
تربیت نادرست والدین
والدین به منزله الگوهای پرخاشگری
کنترل پرخاشگری
تنبیه
فرو خوردن خشم
نقش زمان در اطفاء پرخاشگری
پرفشاری خون چیست
فشار خون بالای اولیه یا لازم و ضروری
علایم فشار خون بالا به طور معمولی یا مزمن
علایم فشار خون بالا به طور حاد یا شدید
مکانیسم کنترل فشار خون توسط اعصاب
برخی از اثرات فشار خون بر بدن
خطر پاره شدن رگ های مغز یا سکته قلبی
تأثیر فشار خون بر قلب
تأثیر فشار خون بر کلیه ها
بیماری سرخرگ ها در اثر فشار خون
دلایل افزایش فشار خون
تأثیر چای و قهوه
تأثیر الکل
«تأثیر استرس» یا فشارهای عصبی
فشار خون بالا و خوردن نمک
برخی از راههای جلوگیری از افزایش فشار خون
فصل سوم :
روش اجرای تحقیق
روش اجرایی تحقیق
جامعه آماری و نمونه آماری
روش نمونه گیری
ابزار تحقیق
اعتبار روایی و مقیاس
روش اجرای آزمون
فصل چهارم :
تجزیه و تحلیل داده ها
تجزیه و تحلیل توصیفی
تجزیه و تحلیل مقایسه ای
فصل پنجم:
خلاصه و نتیجه گیری
بحث و گفتگو دربارة داده ها
خلاصه و نتیجه گیری
فهرست جداول و نمودارها:
جداول
نمودارها

 



:: برچسب‌ها: دانلود روش تحقیق مقایسه و بررسی میزان پرخاشگری بین افراد مبتلا به بیماری پرفشاری خون و افراد عادی ,
:: بازدید از این مطلب : 287
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 15 آذر 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مدیر

دانلود روش تحقیق مقایسه سلامت روانی دانشجویان دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی با دانشجویان دانشکده علوم پایه

فهرست مطالب
فصل اوّل:
۱- مقدمه ۲
۲- بیان مسئله ۱۰
۳- سوالهای پژوهشی ۱۳
۴- اهداف پژوهش ۱۳
۵- اهمیت و ضرورت پژوهش ۱۴
۶- متغیرها و تعاریف مفهومی‌و عملیاتی آنها ۱۵
۷- خلاصه مباحث مطرح شده ۱۷
فصل دوم:
۸- پیشینه  تحقیق ۱۸
۹- تاریخچه بهداشت روانی ۱۹
۱۰- تعریف سلامت روانی و نظریه های شناختی ارائه شده ۴۴
۱۱-هدف اصلی بهداشت روانی و دیدگاههای روان تحلیلگری و انسانگری در مورد بهداشت روانی ۴۴
الگوی شخصیت سالم از دیدگاه رفتارگرایی ۵۲
۱۱-الگوی شخصیت سالم از دیدگاه پرلز ۵۳
نظریه عقلانی هیجانی الیس ۵۵
۱۲-دیدگاه اریسکون در مورد مشخصات افراد سالم ۵۷
انسانها دارای شخصیت سالم از نظر الکساندر ۵۸
۱۳-دیدگاه انجمن ملی بهداشت جهان درباره افراد دارای سلامت
ذهنی و روانی ۵۹
۱۴-دیدگاه های نظری دربارة سلامت روانی ۶۰
  الف ـ نظریه سیستم ها ۶۰
  ب ـ ودیکود اکولوژیکی ۶۲
  ج ـ مفهوم تعادل حیاتی ۶۵
فصل سوم:‌
روش تحقیق ۶۸
طرح تحقیق ۶۹
انتخاب نمونه یا نمونه گیری ۷۰
جامعه آماری ۷۰
تعداد نمونه ۷۱
روش نمونه گیری ۷۱
معرفی ابزار پژوهش و پایایی آنها ۷۱
روش جمع آماری اطلاعات ۷۲
روش آماری ۷۳
فصل چهارم:‌
تجزیه و تحلیل آماری ۷۴
فصل پنجم:
بحث و نتیجه گیری ۸۸
پیوستها
منابع
فصل اول
مقدمه:
هزاره سوم میلادی در شرایطی آغاز می‌گردد که جهان کماکان درگیر مشکلات عدیده‌ای چون تغییرات اجتماعی و پیامدهای آن در ابعاد روانی ـ اجتماعی انسان است. پیشرفت و توسعه علی رغم آنکه تسهیلات فراوانی به همراه داشته است اما در برگیرنده مشکلات اساسی نیز هست. بدین ترتیب موضوع تغییرات اجتماعی و پیامدهای آن د رتعلیم و تربیت و سلامت روانی یا بیماریهای مرتبط با ان ،‌افزایش رضایتمندی از زندگی یا کاهش آن و هزاران موضوع دیگر از‌این دست پیش روی محققان است.
از آنجا که بهداشت روانی پدیده‌ای روانی ـ اجتماعی، نیازمند درک و تفسیر درست از مسائل مرتبط است و باید آن را در چهارچوب عوامل اساسی زمینه ساز و یا در ارتباط مستقیم با عوامل زیانبخش برای سلامتی مورد توجه است‌این موضوع از آن جهت مهم است که فراتر از متغیرهای مستقل و جداگانه‌ای که به طور طبیعی نقش اساسی خود را در سلامت روانی و یا بیماری‌ایفا می‌کنند. عوامل مشترک را نیز را که در‌ایجاد یا تسهیل اختلافات روانی برعهده دارد مورد توجه قرار داده است و با رویکردی کل نگر به تنظیم چهارچوب موثر می‌پردازیم.

 



:: برچسب‌ها: دانلود روش تحقیق مقایسه سلامت روانی دانشجویان دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی با دانشجویان دانشکده علوم پایه ,
:: بازدید از این مطلب : 217
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 15 آذر 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مدیر

دانلود روش تحقیق بررسی و مقایسه سلامت روان شاعران در کنار افراد غیر شاعر

فهرست مطالب

چکیده

فصل اول-”ابعاد مسئله ی مورد بررسی”

مقدمه

بیان مسئله

اهمیت وضرورت پژوهش

اهداف پژوهش

سوالات پژوهش

فرضیه های پژوهش

تعاریف

تعریف نظری:

تعریف عملیاتی:

فصل دوم- “گستره ی نظری مسئله ی مورد بررسی و پژوهش ها”

تعاریف سلامت روان

ویژگی های افراد دارای سلامت روان

سلامت روانی در دوره های مختلف زندگی

سلامت روانی براساس دیدگاه های مختلف روانشناسی

هدف سلامت روانی

عوامل مؤثر بر سلامت روانی

اصول سلامت روانی

درباب تأثیر شعر

کاتارسیس

شعر و سلامت روان

روانشناسی هنرمند

پژوهش های انجام شده

فصل سوم- “روش پژوهش”

طرح پژوهش

جامعه، نمونه، روش نمونه گیری

ابزار اندازه گیری

“اعتبار و روایی”

SCL-25″توصیف ابعاد مقیاس

روند اجرا و جمع آوری اطلاعات

فصل چهارم- “تجزیه و تحلیل داده ها”

مقدمه

یافته های توصیفی

تحلیل داده های پژوهشی

فصل پنجم-”بحث و نتیجه گیری”

خلاصه و نتیجه گیری

بحث و جمع بندی

محدودیت ها

پیشنهادات

منابع فارسی :

منابع لاتین :

برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید

 



:: برچسب‌ها: دانلود روش تحقیق بررسی و مقایسه سلامت روان شاعران در کنار افراد غیر شاعر ,
:: بازدید از این مطلب : 275
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 15 آذر 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مدیر

دانلود روش تحقیق مقایسه رفتار اطلاع یابی آموزشی- پژوهشی دانشجویان تحصیلات تکمیلی علوم انسانی و فنی مهندسی در استفاده از اینترنت

فهرست مطالب

مقدمه
بیان مساله
اهمیت و ضرورت
اهداف پژوهشی
سوالات پژوهشی
فرضیه های پژوهشی
تعریف مفاهیم
تعاریف عملیاتی مفاهیم
رابطه خدمات دانشگاهی و توسعه ملی
تاثیر دانشگاه در توسعه اقتصادی
تاثیر دانشگاه در توسعه اجتماعی / سیاسی
تاثیر دانشگاه در توسعه فرهنگی
رسالت ، وظایف و خدمات دانشگاه
اینترنت
تاریخچه اینترنت
ابزارها و خدمات اینترنت
رفتار اطلاع یابی
خاستگاه مفهوم اطلاع یابی
جست و جوی اطلاعات و ساز و کارهای بهینه سازی آن
انتخاب یک بانک اطلاعاتی برای انجام جست و جو
فرمول جست و جو
ترکیب فرمول جست و جو با استفاده از عملکرد های موجود
انجام جست و جو
مدل های رفتار اطلاع یابی
مدل رفتار اطلاع یابی الیس
مدل رفتار اطلاع یابی کالتو
مدل رفتار اطلاع یابی بلکین
مدل رفتار اطلاع یابی مار چینونین
مدل رفتار اطلاع یابی ویلسون
مهارت باز یابی اطلاعات
رفتار اطلاع یابی مورد نیاز در فرآیند پژوهش
روش
جامعه پژوهشی و روش  نمونه گیری
ابزار پژوهش
روش تجزیه و تحلیل داده ها
تجزیه و تحلیل داده ها
بحث و نتیجه گیری
پیشنهادها
پیشنهادات برای پژوهش آتی
محدودیت ها
خلاصه
منابع فارسی
منابع انگلیسی
چکیده انگلیسی
فهرست جداول
تحقیقات الیس وهمکاران
مدل آگویلار
چهار حالت اصلی جستجوی اطلاعات در وب
توزیع فراوانی دانشجویان بر حسب رشته تحصیلی
عنوان : توزیع فراوانی  دانشجویان بر حسب جنس
توزیع فراوانی سنی دانشجویان
توزیع فراوانی میزان استفاده دانشجویان از اینترنت
توزیع فراوانی شیوه دسترسی دانشجویان  به اینترنت
توزیع فراوانی میزان توانایی دانشجویان  در استفاده از اینترنت
جدول خی دو مربوط به استفاده از اینترنت و رشته تحصیلی دانشجویان
جدول خی دو مربوط به توانایی استفاده از اینترنت  و دوره های تحصیلی
توزیع فراوانی مدت زمان استفاده از اینترنت  توسط دانشجویان
خی دو مربوط به مدت زمان استفاده از اینترنت  و رشته تحصیلی
توزیع فراوانی اولویت استفاده از ابزارها و خدمات اینترنت
توزیع فراوانی استفاده دانشجویان  از منابع اطلاعاتی
توزیع فراوانی اهداف دانشجویان  از جستجوی اطلاعات
توزیع فراوانی اهداف پژوهشی دانشجویان
توزیع فراوانی اهداف آموزشی دانشجویان
توزیع فراوانی مربوط به شناسایی منابع اینترنتی
توزیع فراوانی نحوه آشنایی دانشجویان  با اینترنت
توزیع فراوانی دلیل استفاده از اینترنت
جدول فی دو مربوط به دلایل استفاده از اینترنت  و رشته تحصیلی
بررسی رابطه یبن رفتار های صحیح جستجو و رشته تحصیلی
بررسی رابطه بین رفتار صحیح جستجو و دوره های تحصیلی
توزیع فراوانی مربوط به فراگیری خدمات اینترنت
توزیع فراوانی مربوط به عوامل عدم استفاده از اینترنت
توزیع فراوانی  میزان رضایت دانشجویان  از وضعیت موجود اینترنت
فهرست نمودارها
نمودار مربوط به جنس پاسخ دهندگان
نمودار سنی پاسخ دهنده گان
نمودار مربوط به میزان استفاده دانشجویان
نمودار مربوط به نحوه دسترسی دانشجویان
نمودار مربوط به میزان توانایی دانشجویان در استفاده از اینترنت
نمودار مربوط به مدت زمان استفاده دانشجویان از اینترنت
نمودار مربوط به اولویت استفاده از ابزارها و خدمات
نمودار مربوط به اولویت دانشجویان در استفاده از منابع اطلاعاتی
نمودار مربوط به اهداف دانشجویان در استفاده از اینترنت
نمودار مربوط به اهداف پژوهشی دانشجویان
نمودار مربوط به اهداف آموزشی دانشجویان
نمودار مربوط به شناسایی منابع اینترنتی
نمودار مربوط به نحوه آشنایی دانشجویان با منابع اینترنتی
نمودار مربوط به دلایل استفاده از اینترنت
نمودار مربوط به  دلایل عدم استفاده از اینترنت

برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید

 



:: برچسب‌ها: دانلود روش تحقیق مقایسه رفتار اطلاع یابی آموزشی- پژوهشی دانشجویان تحصیلات تکمیلی علوم انسانی و فنی مهندسی در استفاده از اینترنت ,
:: بازدید از این مطلب : 260
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 15 آذر 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مدیر

دانلود روش تحقیق مقایسه رضایت از زندگی زناشویی در زنان شاغل و خانه دار ساکن شهر تهران

فهرست مطالب
فصل اول : کلیات پژوهش
مقدمه     ۱
بیان مسئله     ۳
سوالات پژوهش     ۴
فرضیه‌های پژوهش     ۴
اهداف پژوهش     ۴
اهمیت و ضرورت پژوهش     ۵
تعریف متغیرهای پژوهش     ۶
فصل دوم : پیشینه‌های پژوهش
مقدمه     ۷
تعریف ازدواج     ۸
عشق و ازدواج     ۱۰
مقاصد ازدواج     ۱۰
رضایت زناشویی     ۱۱
۱۲ نکته مهم مربوط به مکمل‌های زناشویی در ازدواج     ۱۲
اشتغال زن     ۱۴
تعریف شغل و اشتغال     ۱۴
علل کار کردن     ۱۵
اشتغال زنان و برداشتهای متعدد     ۱۶
انگیزه‌ها و عوامل اشتغال زن     ۱۷
آثار و نتایج اشتغال زن     ۱۸
اثرات اشتغال زن بر شوهر    ۱۹
زنان شاغل و رضایت از زندگی زناشویی     ۲۰
مروری بر پژوهش‌های داخلی     ۲۱
مروری بر پژوهش‌های خارجی     ۲۲
فصل سوم : روش پژوهش
مقدمه     ۲۴
طرح پژوهش     ۲۴
جامعه آماری     ۲۴
روش نمونه برداری     ۲۵
ابزار پژوهش     ۲۵
پرسشنامة رضایت زناشویی اینریچ     ۲۵
روایی و اعتبار پرسشنامه اینریچ     ۲۷
روش ارائه و نمره گذاری پرسشنامه     ۲۷
روش گردآوری داده‌ها     ۲۷
روش تحلیل آماری     ۲۸
فصل چهارم : یافته‌های پژوهش
مقدمه     ۲۹
جدول ۴-۱     ۲۹
جدول ۴-۲     ۳۰
جدول ۴-۳     ۳۱
جدول ۴-۴     ۳۲
جدول ۴-۵     ۳۳
جدول ۴-۶     ۳۴
فصل پنجم : بحث و نتیجه گیری
مقدمه     ۳۵
خلاصه تحقیق     ۳۵
نتیجه گیری     ۳۶
پیشنهادها     ۳۷
محدودیت ها     ۳۷
منابع     ۳۹
چکیده
هدف پژوهش مقایسه رضایتمندی زناشویی در زنان شاغل و خانه دار ساکن شهر تهران در سال ۱۳۸۷ می‌باشد. حجم نمونه ۱۰۰ نفر از زنان شاغل و خانه دار هستند که به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند.
ابزارهای مورد استفاده در این پژوهش پرسشنامه رضایت زناشویی اینریچ بوده است و برای بررسی فرضیه‌ها از آزمون t گروه های مستقل و تحلیل واریانس استفاده شد. نتایج نشادن داد تفاوت معناداری بین رضایتمندی زناشویی در زنان شاغل و خانه دار وجود ندارد.

 



:: برچسب‌ها: دانلود روش تحقیق مقایسه رضایت از زندگی زناشویی در زنان شاغل و خانه دار ساکن شهر تهران ,
:: بازدید از این مطلب : 314
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 15 آذر 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مدیر

دانلود روش تحقیق مقایسه راهبردهای یادگیری دانش آموزان موفق و ناموفق

فهرست
فصل اول
مقدمه    ۲
بیان مسأله    ۳
اهمیت و ضرورت پژوهش    ۷
اهداف پژوهش    ۹
گزاره‌های تحقیق (سؤال‌ها / فرضیه‌ها)    ۱۰
معرفی نوع متغیرها و تعاریف عملیاتی    ۱۰
فصل دوم
مقدمه    ۱۵
یادگیری از دیدگاه روانشناسی رفتارگرا    ۱۶
یادگیری از دیدگاه روانشناسی شناختی    ۱۸
نظریه رشدشناختی پیاژه    ۲۰
نظریه یادگیری گشتالت    ۲۲
نظریه یادگیری معنی‌دار کلامی    ۲۳
نظریه پردازش اطلاعات    ۲۶
راه‌بردهای شناختی – فراشناختی    ۳۰
راهبردهای تکرار در تکالیف ساده یادگیری    ۳۳
راهبرد مرور ذهنی در تکالیف پیچیده یادگیری    ۳۴
راهبرد بسط دهی در تکالیف پایه    ۳۶
راهبرد بسط دهی در تکالیف پیچیده    ۳۷
راهبرد سازماندهی در تکالیف پایه    ۳۸
راهبرد سازماندهی در تکالیف پیچیده یادگیری    ۳۹
فراشناخت    ۴۰
معلمان کارآمد    ۴۶
پرورش مهارت‌های فکری    ۴۷
پرورش مهارت‌های حل مسئله    ۴۸
مهارتهای تدریس    ۵۲
دستورالعمل‌های قبل از مطالعه    ۵۷
دستورالعمل‌های بعد از مطالعه    ۶۰
دستورالعمل‌های جهت گسترش حافظه    ۶۱
دستورالعمل‌های بهسازی حافظه    ۶۳
ادبیات پژوهش موجود در موضوع مورد مطالعه    ۶۵

فصل سوم
۱-۳- روش تحقیق    ۷۴
۲-۳- جامعة مورد مطالعه    ۷۵
۱-۳-۳- نمونه مورد مطالعه و روش نمونه‌گیری    ۷۵
۲-۳-۲- ملاک انتخاب نمونه    ۷۶
۴-۳- ابزار پژوهش    ۷۶
۱-۴-۳- معرفی ابزار    ۷۶
۲-۴-۳- اعتبار آزمون    ۷۸
۵-۳- روش نمره‌گذاری    ۷۸
۶-۳- روش تجزیه و تحلیل آماری    ۷۹

فصل چهارم
میزان درآمد خانواده    ۸۱
میزان تحصیلات پدر آزمودنیها    ۸۲
میزان تحصیلات مادر آزمودنیها    ۸۳
شغل پدر    ۸۴
شغل مادر    ۸۵
توزیع فراوانی دانش‌آموزان برحسب موفقیت تحصیلی    ۸۵
میانگین انحراف استاندارد راهبردهای یادگیری در دو گروه موق و ناموفق    ۸۷
بخش استنباطی    ۸۸
رابطه بین راهبردهای یادگیری با پیشرفت تحصیلی در رشته ریاضی فیزیک با درس حسابان    ۸۹
رابطه بین راهبردهای یادگیری با پیشرفت تحصیلی در رشته ریاضی فیزیک با درس فیزیک    ۹۱
رابطه بین راهبردهای یادگیری با پیشرفت تحصیلی در گروه علوم تجربی با نمره درس شیمی    ۹۲
رابطه بین راهبردهای یادگیری با پیشرفت تحصیلی در گروه علوم تجربی با نمره درس زیست‌شناسی    ۹۳
رابطه بین راهبردهای یادگیری با پیشرفت تحصیلی در گروه علوم انسانی با درس جامعه‌شناسی    ۹۵
نوع راهبردهای یادگیری که دانش‌آموزان موفق و ناموفق در رشته ریاضی بکار می‌برند چیست؟    ۹۸
نوع راهبردهای یادگیری که دانش‌آموزان موفق و ناموفق در رشته علوم تجربی بکار می‌برند چیست؟    ۹۹
تحلیل ممیز    ۱۰۰
نوع راهبردهای یادگیری که دانش‌آموزان موفق و ناموفق در رشته علوم انسانی به کار می‌برند چیست؟    ۱۰۱
تحلیل ممیز    ۱۰۱

فصل پنجم
بحث و نتیجه‌گیری    ۱۰۴
محدویت‌ها    ۱۱۲
پیشنهادها    ۱۱۳
منابع فارسی    ۱۱۴
منابع انگلیسی    ۱۱۷

برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید

 



:: برچسب‌ها: دانلود روش تحقیق مقایسه راهبردهای یادگیری دانش آموزان موفق و ناموفق ,
:: بازدید از این مطلب : 231
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 15 آذر 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مدیر

دانلود روش تحقیق مقایسه دبیرستان های دخترانه دولتی و غیرانتفاعی منطقه ۲ تهران از نظر میزان برخورداری از ویژگی‌های سازمان یادگیرنده

فهرست مطالب
فصل اول: کلیات تحقیق          ۱
تعریف و بیان مسأله    ۲
اهمیت مسأله    ۵
هدف تحقیق      ۹
سوالات تحقیق            ۹
تعریف عملیاتی متغیرهای تحقیق      ۱۰
فصل دوم: ادبیات تحقیق         ۱۴
بخش اول: پیشینه نظری تحقیق       ۱۸
سیر تحولات نظریه‌های سازمان ومدیریت            ۱۸
سابقه سازمان یادگیرنده         ۲۱
تئوری یادگیری سازمانی         ۲۴
تعاریفی از یادگیری سازمانی  ۲۵
سازمان یادگیرنده         ۲۸
یادگیری سازمانی و سازمان یادگیرنده ۳۴
نقش مکاتب فکری در سازمان یادگیرنده و یادگیری سازمانی    ۳۷
اصول سازمان‌های فراگیر از نظر «پیترسنج»       ۴۰
تفاوت سازمانهای یادگیرنده با سازمان‌های سنتی         ۵۴
بررسی و مقایسه نظریه پیترسنج با نظریه صاحبنظران دیگر ۵۸
چگونه یک سازمان یادگیرنده با سازمان‌های دیگر متفاوت است؟ ۶۰
اجزای سازنده سازمان یادگیرنده ۶۶
سازمان یادگیرنده در آینده        ۶۹
راهبردهای ایجاد و گسترش سازمان یادگیرنده     ۷۰
راهکارهای اجرایی سازمان‌های یادگیرنده    ۷۵
مزایای ایجاد سازمان یادگیرنده ۷۶
تغیرات ساختاری لازم براساس سازمان یادگیرنده در درون سازمان موجود (مدارس)    ۷۸
مدارس یادگیرنده          ۸۰
ویژگی‌های مدرسه یادگیرنده     ۸۹
مقایسه‌ مدارس دولتی و غیرانتفاعی     ۹۶
بخش دوم: بررسی پیشینه تحقیق    ۹۹
نتیجه‌گیری    ۱۱۴
فصل سوم: روش تحقیق           ۱۱۸
روش تحقیق    ۱۱۹
جامعه آماری         ۱۲۰
نمونه و روش نمونه‌گیری            ۱۲۰
روش جمع‌آوری اطلاعات       ۱۲۱
روش تجزیه و تحلیل داده‌ها         ۱۲۲
فصل چهارم: تجزیه وتحلیل یافته‌ها      ۱۲۳
اطلاعات توصیفی گروه نمونه   ۱۲۴
جمع‌بندی          ۱۳۱
فصل پنجم: نتیجه‌گیری و پیشنهادات            ۱۳۲
بحث و نتیجه‌گیری      ۱۳۳
محدودیت‌های پژوهشی    ۱۳۴
فهرست منابع   ۱۳۷
ضمائم  ۱۴۲

چکیده:
امروزه مفهوم نوینی که با پیچیده شدن محیط سازمان‌ها مطرح می‌شود، مفهوم «سازمان یادگیرنده» می‌باشد. هر چقدر عدم اطمینان محیطی (پیچیدگی وتغییرات محیطی) بالا باشد، سازمان‌ها نیاز بیشتری به دانستن و آگاهی گسترده از عوامل محیطی دارند تا بتوانند خود را با تغییرات و تحولات محیطی تطبیق دهند. سازمان یادگیرنده را نوعی از سازمان به شمار می‌آورند که هدف اصلی آن یادگیری است و آموزش و یادگیری در آن نهادینه شده است..
«سازمان یادگیرنده» در طول زمان می‌آموزد، تغییر می‌کند و عملکردش را متحول می‌سازد. «سازمان یادگیرنده» سازمانی است که عملکردهایش از طریق آگاه شدن و درک بهتر بهبود می‌یابد و اصلاح می‌شود (الوانی، ۱۳۷۸-ص۳)
برای ایجاد و توسعه سازمان‌های یادگیرنده لازم است گام‌های اولیه را از مدارس و ایجاد عادت به تفکر خلاق و یادگیری دائمی در تربیت شوندگان آغاز کنیم. کسب اطلاعات درست یادگیری در سنین خردسالی و در سالهای نخستین مدرسه شکل می‌گیرد و در طول حیات ادامه می‌یابد. مهارت‌های شناختی درست لازمه پیشرفت تحصیلی و ایجاد رغبت و انگیزه برای یادگیری می‌باشد. یادگیری تنها به سالهایی که در مدرسه می‌گذرد اختصاص ندارد ایجاد فرهنگ یادگیری و تبدیل مدارس به سازمان‌های یادگیری مستلزم نگاهی دیگر به آموزش وبرنامه‌ریزی آن است. (مشایخ، ۱۳۸۰- ص۱۳۵-۱۶۴)
در تحقیق حاضر، حجم نمونه تحقیق ۹۴نفر شامل ۷۵ دبیر و ۱۹ مدیر بوده که البته این افراد از ۷ دبیرستان یعنی ۲ دولتی و ۵ غیرانتفاعی با استفاده از روش نمونه‌گیری تصادفی خوشه‌ای از جامعه‌ ۲۵ مدرسه‌ای انتخاب شده است. با استفاده از روش تحقیق توصیفی و به کاربردن پرسشنامه‌ای که حاوی ۳۰ سوال ۵ گزینه‌ای بود، دیدگاه دبیران ومدیران دبیرستانهای دخترانه منطقه ۲ شهرتهران، نسبت به یادگیرنده بودن سازمانشان (مدرسه) سنجیده شد.

برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید

 



:: برچسب‌ها: دانلود روش تحقیق مقایسه دبیرستان های دخترانه دولتی و غیرانتفاعی منطقه ۲ تهران از نظر میزان برخورداری از ویژگی‌های سازمان یادگیرنده ,
:: بازدید از این مطلب : 238
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 15 آذر 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مدیر

دانلود روش تحقیق مطالعه عوامل مؤثر در افزایش مهارت نوشتن خلاق در دانش آموزان متوسطه استان بوشهر

فهرست مطالب :
فصل اول : کلیات
۱ـ۱ مقدمه
۱ـ۲ بیان مسئله
۱ـ۳ اهمیت و ضرورت پژوهش
۱ـ۴ اهداف پژوهش
۱ـ۵ فرضیه‌های پژوهش
۱ـ۶ تعاریف عملیاتی متغیرها
۱ـ۶ ـ۱ نوع متغیرهای تحقیق
۱ـ۶ ـ۲ مراحل اندازه‌گیری متغیرها
۱ـ۶ ـ ۳ تعریف متغیرها فصل دوم : ادبیات پژوهش
۲ـ۱ خلاقیت چیست ؟
۲ـ۲ تعریف خلاقیت
۲ـ۳ روند شکل گیری خلاقیت
۲ـ۴ خصوصیات افراد خلاق
۲ـ۵ راه‌های پرورش خلاقیت
۲ـ۶ موانع خلاقیت
۲ـ۷ انگیزه عاملی جهت تحقق خلاقیت نوشتاری
۲ـ۸ نقش آموزش در پرورش نوشتن خلاق
۲ـ۹ محیط خانواده و تأثیر آن بر خلاقیت
۲ـ۱۰ نقش تکرار و تمرین نوشتن بر نوشتن خلاق
۲ـ۱۱ تأثیر مطالعه بر نوشتن خلاق
۲ـ۱۲ نقش قصه‌گویی در پرورش نوشتن خلاق
۲ـ۱۳ تشویق عاملی کارساز در پرورش نوشتن خلاق
۲ـ۱۴ نقش کودکستان و مراکز پیش دبستانی در بروز خلاقیت
۲ـ۱۵ نقش بازی‌های کودکانه در پرورش خلاقیت
۲ـ۱۶ تأثیر اوقات فراغت بر نوشتن خلاق
۲ـ۱۷ مروری بر تحقیقات انجام شده فصل سوم : روش پژوهش
۳ـ۱ نوع تحقیق
۳ـ۲ جامعه آماری و ویژگی‌های آن
۳ـ۳ روش نمونه‌گیری و حجم نمونه
۳ـ۴ ابزار گردآوری داده‌ها
۳ـ۵ پایایی و روایی پرسشنامه‌ها
۳ـ۵ـ۱ پایایی و روایی آزمون خلاقیت
۳ـ۵ـ۲ پایایی و روایی آزمون انگیزه پیشرفت
۳ـ۵ـ۳ پایایی و روایی پرسشنامه محقق ساخته
۳ ـ ۶ شیوه نمره‌گذاری آزمون‌ها
۳-۶-۱ نمره‌گذاری آزمون خلاقیت
۲-۶-۲ نمره‌گذاری آزمون انگیزه پیشرفت
۳ـ۷ روش تجزیه و تحلیل داده‌ها فصل چهارم : یافته‌های تحقیق
۴ـ۱ یافته‌های توصیفی
۴ـ۲ یافته‌های مربوط به فرضیه‌های تحقیق (آمار استنباطی)
فصل پنجم : بحث و نتیجه‌گیری
۵ـ۱ بحث و نتیجه‌گیری
۵ـ۲ پیشنهاد نظری و علمی پژوهش
۵ـ۳ محدودیت‌های پژوهش
منابع و مأخذ
منابع و مأخذ پیوست‌ها
پرسشنامه شماره (۱) پرسشنامه محقق ساخته
پرسشنامه شماره (۲) آزمون انگیزه پیشرفت (ACMT)
پرسشنامه شماره (۳) آزمون خلاقیت جمال عابدی
فهرست جداول :
جدول شماره ۳ ـ۱ دامنه نمره خلاقیت
جدول شماره ۳ ـ۲ دامنه نمره انگیزه پیشرفت
جدول شماره ۴ ـ ۱ توزیع فراوانی میزان خلاقیت آزمودنی‌ها
جدول شماره ۴ ـ۲ توزیع فراوانی میزان خلاقیت آزمودنی‌های خلاق
جدول شماره ۴ ـ۳ توزیع فراوانی میزان خلاقیت آزمودنی های عادی
جدول شماره ۴ ـ۴ توزیع فراوانی میزان انگیزه پیشرفت آزمودنی های پسر به تفکیک خلاق و عادی
جدول شماره ۴ ـ۵ توزیع فراوانی میزان انگیزه پیشرفت آزمودنی‌های دختر به تفکیک خلاق و عادی
جدول شماره ۴ ـ۶ توزیع فراوانی میزان علاقه‌مندی آزمودنی‌های به امور فرهنگی هنری
جدول شماره ۴ ـ۷ توزیع فراوانی به خاطر آوردن دوران کودکی
جدول شماره ۴ ـ۸ توزیع فراوانی تداعی دوران کودکانه توسط بازی‌های کودکانه
جدول شماره ۴ ـ۹ توزیع فراوانی علاقه‌مندی پاسخگویان به بازی‌ها .
جدول شماره ۴ ـ۱۰ توزیع فراوانی انجام دادن کارهای فرهنگی ـ هنری
جدول شماره ۴ ـ۱۱ توزیع فراوانی وضعیت تحصیلات اولیه آزمودنی ها
جدول شماره ۴ ـ۱۲ میزان علاقه‌مندی دانش‌آموزان به مطالعه کتاب و روزنامه
جدول شماره ۴ ـ۱۳ توزیع فراوانی میزان گذران اوقات فراغت آزمودنی ها
جدول شماره ۴ ـ۱۴ میزان علاقه‌مندی به شنیدن قصه و داستان
جدول شماره ۴ ـ۱۵ میزان خستگی نسبت به نوشتن دفتر خاطرات، یادداشت یا هر گونه تمرین نوشتاری
جدول شماره ۴ ـ۱۶ میزان تشویق پاسخگویان به انجام مهارت نوشتن
جدول شماره ۴ ـ۱۷ توزیع فراوانی شرکت در دوره‌های آموزش ویژه
جدول شماره ۴ ـ۱۸ خلاصه نتایج آزمون t انجام شده برای بررسی تفاوت انگیزه پیشرفت در دانش آموزان خلاق و عادی
جدول شماره ۴ ـ۱۹ خلاصه نتایج آزمون t انجام شده برای بررسی تفاوت خلاقیت در دانش آموزان خلاق و عادی
جدول شماره ۴ ـ۲۰ خلاصه نتایج آزمون t انجام شده برای بررسی تفاوت تکرار و تمرین نوشتن در دانش آموزان خلاق و عادی …
جدول شماره ۴ ـ۲۱ خلاصه نتایج آزمون t انجام شده برای بررسی تفاوت مطالعه کتب غیر درسی در دانش آموزان خلاق و عادی .
جدول شماره ۴ ـ۲۲ خلاصه نتایج آزمون t انجام شده برای بررسی تفاوت میانگین قصه گویی والدین و … برای دانش آموزان خلاق و عادی
جدول شماره ۴ ـ۲۳ خلاصه نتایج آزمون t انجام شده برای بررسی تفاوت میزان تشویق و ترغیب دانش آموزان خلاق و عادی
جدول شماره ۴ ـ۲۴ خلاصه نتایج آزمون t انجام شده برای بررسی تفاوت علاقه به بازی در دانش آموزان خلاق و عادی
جدول شماره ۴ ـ۲۵ خلاصه نتایج آزمون t انجام شده برای بررسی میزان اوقات فراغت دانش آموزان خلاق و عادی
جدول شماره ۴ ـ۲۶ خلاصه نتایج آزمون t انجام شده برای بررسی تفاوت علاقمندی به فعالیت های هنری در دانش آموزان خلاق و عادی

 



:: برچسب‌ها: دانلود روش تحقیق مطالعه عوامل مؤثر در افزایش مهارت نوشتن خلاق در دانش آموزان متوسطه استان بوشهر ,
:: بازدید از این مطلب : 223
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 15 آذر 1392 | نظرات ()