نوشته شده توسط : مدیر

دانلود مقاله اهمیت مطالعه کردن در تعلیم و تربیت

اهمیت مطالعه کردن در تعلیم و تربیت

فهرست مطالب

فصل اول مقدمه تحقیق
مقدمه
۲-۱ بیان مسئله
۳-۱ اهداف تحقیق
۴-۱ اهمیت موضوع تحقیق
۵-۱ فرضیه‌های تحقیق
۶-۱ تعریف عملیاتی مفاهیم و متغیرها
فصل دوم الف) ادبیات تحقیق
۱-۲ مقدمه
۲-۲- تاریخچة شروع کتاب‌نویسی برای کودکان در ایران
۳-۲ اشاره به مسئله کتاب و کتابخانه در دیگر کشورهای جهان
۴-۲ ادبیات کودکان و اهداف آن
۵-۲ اهمیت مطالعه
۱-۵-۲ اهداف مطالعه
۲-۵-۲ انگیزه‌های مطالعه
۳-۵-۲ روشهای مطالعه
۴-۵-۲ تأثیرات مطالعه
۵-۵-۲ ارتباط مطالعه و خواندن با دروس دیگر
۶-۲ ویژگی و معیارهای اساسی کتاب کودک
۱-۶-۲ اهم مطالبی که در خصوص قالب و محتوای کتاب کودک گفتنی است عبارتند از
۲-۶-۲ نکاتی در مورد چگونگی علاقمند کردن کودکان به کتابخوانی
۷-۲ راههای ایجاد عادت به مطالعه در کودکان
۸-۲ رغبتهای مطالعه در کودکان و نوجوانان چیست؟
۹-۲ کتابخانه‌ای برای کودکان فراهم کنیم
۱۰-۲ همکاری خانه و مدرسه
۱۱-۲ نقش مطالعه در توسعة فرهنگی
ب) پیشینة تحقیق
فصل سوم روش تحقیق
۱-۳ مقدمه
۲-۳ جامعة آماری
۴-۳ ابزار اندازه‌گیری
۵-۳ روش جمع‌آوری اطلاعات
۶-۳ روشهای آماری تحقیق
فصل چهارم تحلیل یافته‌های تحقیق
۱-۴ مقدمه
پرسشنامه تحقیقی
۳-۴ اجرای آزمون آماری خی دو ( )
۴-۴ بررسی وضعیت هر یک از فرضیه‌های تحقیق
فصل پنجم نتایج تحقیق
۱-۵ بحث و نتیجه‌گیری
۲-۵ محدودیتهای تحقیق
۳-۵ پیشنهادهای تحقیق
فصل ششم خلاصة تحقیق
منابع و مآخذ

 برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید

 



:: برچسب‌ها: دانلود مقاله اهمیت مطالعه کردن در تعلیم و تربیت ,
:: بازدید از این مطلب : 125
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 آذر 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مدیر

دانلود مقاله تأثیر تکنولوژی بر پیشرفت تحصیلی و درسی دانش آموزان ابتدایی

تأثیر تکنولوژی بر پیشرفت تحصیلی و درسی دانش آموزان ابتدایی
فهرست مطالب
تقدیر و تشکر…………………………..
تقدیم…………………………………
چکیده…………………………………
پیشگفتار………………………………
فصل اول:………………………………
مقدمه…………………………………
موضوع…………………………………
اهداف تحقیق (کلی و جزئی)………………..
بیان مساله…………………………….
ضرورت و اهمیت تحقیق…………………….
تعریف واژه‌ها و اصطلاحات………………….
فرضیه‌ها……………………………….
فصل دوم: (ادبیات تحقیق)…………………
پیشینة نظری، تاریخچة و مفهوم تکنولوژی آموزشی
تاریخچة تکنولوژی آموزشی از آغاز تاکنون……
اولین مرحله: استفاده از وسایل آموزشی……..
دومین مرحله: پیدایش نگرش سیستمی و کاربرد آن در زمینة تعلیم
و تربیت……………………………….
تکنولوژی آموزشی از بعد دیگر……………..
مباحث محتوایی تکنولوژی آموزشی……………
سومین مرحله: شکل‌گیری مفهوم تکنولوژی آموزشی..
روابط تکنولوژی با سایرعلوم………………
تأثیر روانشناسی رفتاری برموضوعات محتوایی تکنولوژی آموزشی
تأثیر روانشناسی برموضوعات محتوایی تکنولوژی آموزشی  
مسائل و مشکلات تکنولوژی ‎آموزشی درجهان سوم….
تکنولوژی آموزشی درایران…………………
تعاریف و مفاهیم مربوط به تکنولوژی آموزشی….
تکنولوژی چیست؟…………………………
تعریف تکنولوژی آموزشی…………………..
سیستم یادگیری و تدریس…………………..
نظام آموزشی……………………………
سیستم آموزشی…………………………..
اهمیت نظریة سیستم‌ها…………………….
انتخاب راهبرد آموزشی……………………
سازماندهی فراگیران در گروه………………
تأثیر فضا و زمان آموزش………………….
دلایل استفاده از مواد و وسایل آموزشی…………
اصول انتخاب رسانه‌های مناسب آموزشی………..
پیشگامان تکنولوژی آموزشی………………..
فواید تکنولوژی آموزشی…………………..
تکنولوژی و مشکل تأمین انرژی……………..
روش کلی استفاده از مواد و وسایل………….
پیشینة تحقیق و نمونه‌هایی از تحقیقات انجام شده در ایران
نتیجه‌گیری و تحلیل از پیشینه تحقیق………..
فصل سوم:………………………………
روش تحقیق جامعة آماری…………………..
نمونة‌ آماری……………………………
ابزار اندازه‌گیری……………………….
روشهای جمع‌آوری اطلاعات و شیوة نمره‌گذاری……
روش تجزیه و تحلیل آماری…………………
انواع متغیرها………………………….
متغیر وابسته…………………………..
متغیر مستقل……………………………
فصل چهارم: ……………………………
مقدمه…………………………………
جداول و نمودارها……………………….
تجزیه و تحلیل نتایج کلی تحقیق……………
فصل پنجم:……………………………..
خلاصه بررسی وضعیت فرضیه‌ها………………..
تحلیل نتایج حاصل از فرضیه‌ها……………..
پیشنهادات……………………………..
مشکلات و محدودیتهها……………………..
فصل ششم:………………………………
فهرست منابع……………………………
منابع…………………………………
فصل هفتم:……………………………..
پیوست ………………………………..
نمونه‌ای از پرسشنامه…………………….
جداول فراوانی با درصد…………………..
یادآوری……………………………….
پیشگفتار:
تجارب قبلی ، بینایی ، ادراک، و طرز فکرها، شکل گیری رفتارهای ما را تشکیل می دهند در دنیایی که هر روز پیچیده تر می شود شاگردان مدرسه نیازمندند که بیشتر و بهتر دربارة محیط خود بیاموزند و چون امکان آموختن از طریق تجربه در همه موارد وجود ندارد. لذا نحوة تدریس این پدیده ها بسیار پیچیده  می گردد . هدف این است که شاگرد بتواند تا حد امکان  پدیده های علمی را توسط تجارب به دست آورد.
در زمینة تجربة پیامبر اکرم ( ص) می فرماید :« التجربه فوق العلم» تجربه بالاتر از دانش است.
به همین دلیل بایستی امکانات زیادتر در اختیار شاگرد قرار گیرد تا تجارب زیادتری کسب کند.
تجارب مختلف وگوناگون نشان داده است که استفاده از رسانه ها در جریان ومیزان یادگیری شاگردان مؤثر است و از طرف دیگر ازطول زمان لازم برای آموزش می کاهد.
شناخت رسانه ها و چگونگی کاربرد هر یک از آنها و هم چنین آشنایی  با روشهای تدریس بهترین عوامل موفقیت در حسن استفاده و بهره گیری درست از انواع رسانه‌‌هاست به امید آنکه روزی فرارسد که همه مربیان و معلمان با بهره‌گیری تکنیک ها و وسایل جدید آموزشی گام مؤثر در جهت آموزش و پرورش دانش آموزان خود بردارند.  فصل اول
مقدمه:
دستگاه تعلیم و تربیت نه تنها در ایران ، بلکه در سایر ممالک جهان وظیفة سنگینی رابر عهده دارد. سرمایه گذاری برای تربیت نیروی انسانی کارآمد که در بخش های مختلف جامعه مشغول به کار خواهند شد. دورة ابتدایی که به عنوان زیر بنای نیروی کار جامعه به شمار می رود باید از آموزش صحیح ومناسبی برخوردار باشد تا بتواند پاسخگوی نیازهای رو به گسترش جامعه باشد.

 



:: برچسب‌ها: دانلود مقاله تأثیر تکنولوژی بر پیشرفت تحصیلی و درسی دانش آموزان ابتدایی ,
:: بازدید از این مطلب : 188
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 آذر 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مدیر

دانلود پژوهش الگوی ترافیک در آزادراهها

الگوی ترافیک در آزادراهها

آنالیز تجربی ارائه شده در این مقاله نشان می دهد که در نمونه های معین چگالی (و همچنین جریان و سرعت متوسط وسایل نقلیه) در صفوف بلند آزاد راه ها روند سازگاری را با آنچه که بوسیله تئوری هیدرودینامیک ترافیک پیش بینی شده است ارائه می‌دهد. این یافته اینطور نشان می دهد که ارزیابی صفوف بلند آزاد راه ها (فواصل مکانی و شرایط ترافیکی صفوف) می تواند به خوبی بوسیله این تئوری ساده توصیف شود. پس از توصیف این روند و شرایط آن برخی از مفاهیم عملی این یافته را ذکر می کنیم.

بطور کلی یافته ها از طریق بازرسی نمودارهائی که بر مبنای شمارش ترافیک آزاد راه بوسیله شمارشگرها (و همچنین تغییراتی که در آنها داده شده است) رسم شده اند به دست آمده اند. این روش تحلیل اطلاعات تابع زمانی توده وسایل نقلیه بین شمارشگرها را آشکار می کند و این مساله برای کشف روند توصیف شده لازم است.

۲- پیش زمینه

در نمونه های معین، تئوری هیدرودینامیک ترافیک چگالی را در صفوف آزادراهها پیش بینی می کند که در دم بالاترین مقدار را دارد و به تدریج کاهش می یابد تا به کمترین مقدار خود درست در بالا دست دهانه (گلوگاه) می رسد. در شکل ۱ این مساله توضیح داده شده است. قسمت بالایی شکل امتدادی فرضی از یک آزاد راه را نشان می دهد که در بالا دست گلوگاه تعدادی تقاطع واقع شده اند.

 برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید

 



:: برچسب‌ها: دانلود پژوهش الگوی ترافیک در آزادراهها ,
:: بازدید از این مطلب : 117
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 آذر 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مدیر

دانلود پژوهش تصفیه بی‌هوازی فاضلابهای صنعتی

تصفیه بی‌هوازی فاضلابهای صنعتی
فهرست مطالب
مقدمه
روشها
بهره برداری راکتور
روشهای آنالیز
نتایج و بحث
عملکرد براساس فاضلاب کارخانه
عملکرد فرایند تماسی در حالت پایدار
عملکرد فیلتر بی‌هوازی در حالت پایدار
عملکرد راکتور بستر شناور در حالت پایدار
عملکرد UASB در حالت پایدار
نتایج حاصل از راکتور مقیاس کامل
حذف مواد چربی
مقایسه عملکرد راکتور

مقدمه

تصفیه بی‌هوازی فاضلابهای صنعتی دارای مزایای بالقوه‌ای می باشد که عبارتند از : انرژی مصرفی پائین، تولید کم لجن اضافی، کنترل بووآئروسلها و شروع بکار سریع بعد از توقف مار به مدت زمان طولانی. هاضم‌های بی‌هوازی با سرعت بالا که دارای قدرت نگهداری توده میکروبی می باشند، نیز دارای ظرفیت تصفیه بالایی بوده و بنابراین به سطح کمتری نیازمند هستند. هایکی و همکاران (۱۹۹۱) شکلهای عمده فرایند تصفیه برای هاضم‌های با سرعت بالا در بیست سال اخیر را مورد بررسی قرار داده‌اند. این مطالعات شامل فرایندهای UASB، بسترهای ثابت با جریان رو به بالا و جریان رو به پائین و بسترهای شناور و انبساط یافته می‌باشد.

 برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید

 



:: برچسب‌ها: دانلود پژوهش تصفیه بی‌هوازی فاضلابهای صنعتی ,
:: بازدید از این مطلب : 158
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 آذر 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مدیر

دانلود پژوهش مدیریت شهری و کنترل آلودگی هوا

مدیریت شهری و کنترل آلودگی هوا

فهرست مطالب

سرفصل موضوعات:
مقدمه: تبیین مفاهیم مدیریت شهری و آلودگی هوا
۱- توجیه پلان
۲- علت انتخاب موضوع
۳- فوائد
۴- مدیریت شهری
۵- آلودگی هوا
۶- ارتباط مدیریت شهری با آلودگی هوا

بخش اول: سازمانهای مرتبط با آلودگی هوا با توجه به موارد مربوط به هر منبع آلوده کننده
۱- وسایل نقلیه موتوری
۲- منابع تجاری و خانگی و متفرقه
۳- کارخانجات، کارگاهها و نیروگاهها

بخش دوم: راهکارهای جلوگیری از آلودگی هوا
۱- کوتاه مدت
۲- میان مدت
۳- بلند مدت

 برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید

 



:: برچسب‌ها: دانلود پژوهش مدیریت شهری و کنترل آلودگی هوا ,
:: بازدید از این مطلب : 134
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 آذر 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مدیر

دانلود مقاله بررسی بیولوژیکی دستگاه شنوایی خط جانبی در ماهیان مختلف

بررسی بیولوژیکی دستگاه شنوایی خط جانبی در ماهیان مختلف
فهرست مطالب
مقدمه ۴
اصطلاح Octavolateralis یا سیستم شنوایی ۵
آناتومی گوش داخلی و ضمائم آن ۷
مجاری نیم دایره ۷
سنگریزه های شنوایی ۹
مجموعه مژگانی ۱۱
الگوهای جهت یابی سلولهای شنوایی ۱۴
تفاوت های سلول های شنوایی ۱۸
ساختارهای کمکی شنوایی و ویژگی های آن ها ۲۰
آناتومی خط جانبی ۲۳
راههای ورودی و خروجی شنوایی ۲۶
گیرنده های مکانیکی خط جانبی ۲۸
سیستم وابران ۲۸
رفتار ماهیان و سیستم تعادل ۳۰
پایداری بینایی ۳۲
ارتباط شنوایی: صوت ۳۳
مکانیسم تولید صدا ۳۴
مثال هایی – از ارتباطات صوتی ۳۵
خط جانبی دررفتار ۳۶
تغذیه ۳۷
اجتماعات ۳۸
عمل سیستم داخلی شنوایی وتعادل ۳۹
شنوایی ۴۴
ماهی ها چگونه می شنوند؟ ۴۵
اطلاعات دقیق آستانه ای ۴۹
منابع صوتی متمرکز ۵۱
چرا ماهی ها می شنوند؟ ۵۴
چرا ماهی ها عمل Sven را انجام می دهند؟ ۵۶
شتاب، سرعت و تغییر حساسیت ۵۷
بسامد ۵۸
مطالعات تطبیقی ۵۹
سؤالات مهم ۶۳
سیستم شنوایی ۶۴
سیستم Vestibulaz 66
خط جانبی ۶۷
منابع فارسی ۶۹
منابع انگلیسی ۷۰
مقدمه
ماهیان به کمک دستگاه شنوایی – خط جانبی، صدا، ارتعاشات و سایر جابجایی های آب در محیط اطرافشان را احساس می‌کنند. این دستگاه دارای دو جزء اصلی، شامل گوش داخلی، دستگاه نوروماست خط جانبی است. گوش داخلی ماهیان، علاوه بردریافت صدا، جهت‌ یابی یا تعادل فضای سه بعدی را نیز بر عهده دارد. این اندام،‌ احساس جهت‌یابی در برابر جاذبه زمین را، حتی وقتی که ماهی در محیط های تاریک و پلاژیک به حالت معلق به سرمی‌برد، امکان پذیر می‌‌سازد. دراین ترجمه سعی بر این است که مطالبی را در مورد شنوایی ماهیان استخوانی به تفصیل و در مورد ماهیان غضروفی به طورخلاصه ذکر گردد. بدیهی است که گستردگی مطالب پیش از این سمینار است. مثلاً در مورد مکانیسم تولید الکتریسیته و گیرنده های الکتریکی فقط به صورت خلاصه در ارتباط با خط جانبی مورد بحث قرارگرفته اند.

 



:: برچسب‌ها: دانلود مقاله بررسی بیولوژیکی دستگاه شنوایی خط جانبی در ماهیان مختلف ,
:: بازدید از این مطلب : 148
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 آذر 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مدیر

دانلود پژوهش روشی زیست محیطی برای آماده سازی پنبه

روشی زیست محیطی برای آماده سازی پنبه
فهرست مطالب
روشی زیست محیطی در آماده سازی پنبه
دیواره اولیه
آماده سازی به روش معمول دستی
آنزیمها
آماده سازی طبیعی
پکتیناژ قلیایی
خواص رنگرزی
نتیجه گیری
دیدگاه عملی اثر آمونیاک بر روی پارچه های بافته شده سلولز طبیعی
تفاوت های موجود بین دو نحوه عملکرد
شروط اصلی جهت دستیابی به سطح کیفیتی بالا
محاسبه و کنترل عرض پارچه
تکمیل بشور و بپوش
خصوصیات بسیار مفید چگونه در عمل ایجاد می شوند؟
چکیده
مقدمه
مواد و روش ها
نتایج
نتیجه گیری
استفاده از مادون قرمز در کیسه های هوا
پکتیناژ قلیایی :
روشی زیست محیطی در آماده سازی پنبه
پکتیناژ قلیایی که اخیراً و به تازگی کشف شده است ممکن است روش آماده سازی پنبه را در سطح جهانی تغییر دهد ثبات آماده سازی پنبه در شکل لیف ، نخ یا پارچه به عنوان یک پارامتر حساس در فرایندهای مرطوب نساجی در دنیا معرفی شده است اگر پارچه بصورت یکنواخت آماده سازی شود کیفیت حاصله از عملیات فرآوری تر بعدی، نظیر سفید گری ، مرسریزاسیون ، رنگرزی ، چاپ ، یا تکمیل ، شدیداً تحت تأثیر قرار می گیرد.
هرگونه اصلاحی در آماده سازی پنبه که منجر به یک آماده سازی یکنواخت و با ثبات گردد و کاهش هزینه کلی و کاهش غلظت مواد شیمیایی آلاینده محیط زیست در پسابها نیز مد نظر باشند باید با استقبال گرم جامعه بین المللی فرآوری تر نساجی مواجه گردد.

 



:: برچسب‌ها: دانلود پژوهش روشی زیست محیطی برای آماده سازی پنبه ,
:: بازدید از این مطلب : 106
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 آذر 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مدیر

دانلود مقاله عاملهای شیمیایی و آثارآن بر محیط زیست

عاملهای شیمیایی  و آثارآن بر محیط زیست
فهرست مطالب
فصل اول: پدافند شیمیایی ۲
«عوامل شیمیایی» ۲
«ضایعه شیمیایی » ۲
« هیدرولیز » ۲
«غلظت» ۲
«دز» ۳
«انواع دز» ۳
«انواع پایداری» ۴
«خصوصیات فیزیکی و شیمیایی CG » ۸
«کمکهای اولیه و حفاظت در برابر عوامل خفه کننده » ۸
«آرسنیک ها» ۱۳
«اثر فیزیولوژیکی عامل اعصاب» ۱۶
«مشخصات CS» ۱۹
«خصوصیات سلاح های شیمیایی (ویژگی)» ۲۲
فصل دوم: پدافند میکروبی ۳۲
«تعریف عوامل میکروبی» ۳۲
« تقسیم بندی عوامل میکروبی از نظر کاربرد» ۳۴
فصل سوم : حفاظت ۴۲
« انواع حفاظت» ۴۲
فصل چهارم : رفع آلودگی ۵۱
« تعریف رفع آلودگی » ۵۱
«اثرات شفابخش آمپول آتروپین» ۶۸
«موارد استفاده از عامل کنترل اغتشاش» ۶۹
فصل اول: پدافند شیمیایی
«عوامل شیمیایی»
موادی هستند جامد، مایع و گازی شکلی که بر اثر خواص فیزیکی و شیمیایی خود موجب ضایعات شیمیایی یا تلفات رزمی و یا آسیب جسمانی بر روی انسان و حیوان گردیده و در رشد ونمو گیاهان و نباتات ایجاد دگرگونی کرده و باعث ایجاد پرده دود و آتش می‌گردد.
«ضایعه شیمیایی »
ضایعه ایست که شخصی را بر اثر تأثیر مقدار کافی از عوامل سمی و شیمیایی از انجام مأموریت باز می دارد و در صورت استفاده در غلظت بالا باعث مرگ شخص می‌گردد.
« هیدرولیز »
به واکنش یک ماده شیمیایی با آب که موجب خنثی شدن اثر آن عامل یا کاهش اثر آن می‌شود.
«غلظت»
مقدار بخارات یا ذرات شیمیایی موجود در واحد حجم هوا که به صورت میلی گرم بر مترمکعب در دقیقه بیان می شود.
«دز»
حاصل ضرب غلظت در واحد زمان که شدت عمل فیزولوژیکی را نشان می دهد.
«انواع دز»
۱- دز کشنده ۲- دز ناتوان کننده
«دز کشنده»
دزی است که ۵۰% از پرسنلی را که بدون حفاض باشند را در صورت عدم مداوای به موقع خواهد کشت.
« دز ناتوان کننده»
دزی است که ۵۰% از پرسنلی را که بدون حفاض باشند را در صورت عدم مداوای به موقع ناتوان خواهد کرد یا از ادامة مأموریت بازخواهد داشت.
«پایداری»
مدت زمان اثر یک عامل شیمیایی که موجب ایجاد ضایعه بر روی افراد می شود یا ثبات و پایداری یک عامل شیمیایی در منطقه را پایداری گویند.
«عوامل مؤثر در پایداری»
۱- خصوصیات فیزیکی (فرار بودن آن)
۲- شرایط جوی (درجه حرارت و سرعت باد از مهمترین عوامل آن است)
۳- نحوه پرتاب و پخش (توسط راکتها یا پخشانهای هوایی)
۴- وضعیت زمین (پستی و بلندیها و نواحی جنگلی یا بایر در آن نقش مهمی دارد.
«انواع پایداری»
۱- عوامل شیمیایی پایدار : این دسته از عوامل شامل موادی هستند که از لحاظ پایداری قدرت زیادی دارند و می توانند یک الی چند روز در منطقه باقی بمانند و نقطه جوش آنها بیشتر از   ۱۳۰ می‌باشد. به صورت کلی کمتر فرار هستند مانند عامل تاولزا، اعصاب و DM .
2- عوامل شیمیایی ناپایدار: عواملی هستند که پایداری آنها کم و فرار هستند وبیشترین تأثیر آنها یک الی دو ساعت می باشد و نقطه جوش آنها پایین تر از  ۱۳۰ می‌باشد مانند عوامل خون و خفه کننده.
«طبقه بندی عوامل شیمیایی»
۱- شکل ظاهری جامد مانند اشک آور
مایع مانند تاولزا
گاز مانند خفه کننده
۲- نوع استفاده و کاربرد ضد گیاه            آموزشی
ضد مواد            کنترل اغتشاش
آتش زا               سمی
دودزا                ناتوان کننده
 ۳- از نظر فیزیولوژیکی اعصاب            تاولزا
خفه کننده          مختل کننده در رشد گیاهان
خون
«اختلال کننده د رشد گیاهان به دسته های زیر تقسیم بندی می‌شوند»
اینگونه مواد باعث رشد یا عدم رشد یا تغییر واحد فیزیکی در گیاهان می‌شوند و به سه دسته تقسیم بندی می‌گردند:
۱- دیفلونیتها : باعث ریزش نابهنگام برگ درختان می‌شوند.
۲- دسیکنتها : باعث از بین رفتن شاخ و برگ گیاهان می‌شوند.
۳- هربیایدها: موجب خشک شدن ریشه گیاهان و تغییر واحد فیزیکی آن می‌شود.
«مسمومیت»
به هم خوردن تعادل فیزیکی و فیزیولوژیکی و روانی در موجود زنده به هنگام برخورد با مواد سمی را مصمومیت گویند که به دو صورت هاد و مضمن می باشد.
«زهرابه یا پادزهر»
موادی هستند که از سلولهای حیوان یا نباتات گرفته می شوند و وقتی که در بدن انسان یا حیوان تزریق می شود موجب تشکیل ضد سمی بنام پادزهر می شوند.
«آئورسل»
ذرات جامد، مایع یا گاز که به صورت معلق در هوا هستند و به صورت بخار یا دود یا ابر درآمده و قابل رؤیت می باشند:
«۱۶/۱۲/۸۵»
«علائم اختصاری دوزها»
۱- دز کشنده از راه تنفس : LCT
2- دز کشنده از راه پوست : LCT
3- دز ناتوان کننده از راه پوست : ID
4- دز کشنده نوات کننده از راه تفنس : LD
«عوامل خفه کننده »
۱- کلر CL 2- کلروپکرین PS 3- فژن CG 4- دی فژن DP
«علائم مصمومیت به وسیله گاز خفه کننده »
۱- احساس مزه شیرین در دهان ۲- احساس خارش در گلو ۳- سوزش چشمها ۴- کبود شدن دست و پا و لب ۵- دم و بازدم شدید ۶- احساس تنگی نفس شدید ۷- سر درد و سرفه در مواقعی که دوز عامل شدید باشد همراه با خون
«نکته» حالت گازی CG بوی چمن تازه و حالت مایع آن بوی کاه گندیده را می‌دهد.
«عمل فیزیولوژیکی عامل خفه کننده»
عامل خفه کننده مثل CG توسط مجاری تنفسی وارد بدن شده و با هوای مرطوب داخل ریه ها تولید اسید کلروید کرده این اسید به مویرگها آسیب رسانده و باعث پاره شدن آنها می‌گردد و پلاسمای خون در کیسه هوایی ریخته می شود و فرد بخاطر قطع اکسیژن از بین می‌رود.
«عوامل اولیه و ثانویه عامل خفه کننده را بنویسید

 



:: برچسب‌ها: دانلود مقاله عاملهای شیمیایی و آثارآن بر محیط زیست ,
:: بازدید از این مطلب : 135
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 آذر 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مدیر

دانلود مقاله مفهوم کلی فضا و مکان

مفهوم کلی فضا و مکان

فهرست مطالب

مفهوم فضا
سیر تاریخی مفهوم فضا
انواع فضا
فضای روز و شب
فضای عمومی و خصوصی
فضای مابین
تهی ( خلاء )
عناصر فضا
جا ، مکان و مرکز
مسیر و جهت
محوطه و حوزه
طبقه بندی و درجات
عارضه زمینی
تقسیمات و مرز شهری
عناصر فضای معماری
خصوصیات فضای معماری
مشخصات دیواره ها
تناسبات
مقیاس
رنگ
بافت
بازشو
نور
جمع بندی
ادراک
ادراک محیطی
عوامل شخصی
عوامل موثر بر ادراک محیطی
عوامل فرهنگی
عوامل فیزیکی
شناخت محیطی
عوامل موثر بر شناخت محیطی
مراحل زندگی
توانایی فضایی
آشنایی یا تجربه
جنسیت
مدرِک ـ مدرَک
مبانی ادراک
پیام
گیرنده
اندام های حسی
بینای
بینایی و شنوایی
بویایی
حرارتی
دریافت ذهنی
طرحواره
درون سازی
برون سازی
تعادل جویی
این همانی با فضا
شخصیت ـ محیط
شخصیت برون نگر ـ شخصیت درون نگر
انسان ـ فضا
رفتار دفاع از محدوده یا قلمرو
نمونه هایی از رفتار دفاع از محدودة یا قلمرو

روش تدافعی
روش تعرضی
فضای شخص
فاصله صمیمی
فاصله شخصی
فاصله اجتماعی
فاصله عمومی
جغرافیای فضا و رفتار گزینش جایگاه
تأثیر نوع تکلیف یا هدف رفتار
تأثیر ویژگیهای روانشناختی در گزینش جایگاه
فضا و تراکم جمعیت
ازدحام
خلوت
انسان ـ المانهای فضای معماری
ادراک تناسبات
ادراک فرم

ادراک نور
ادراک رنگ
کل
جمع بندی
خانه
مصاحبه با تیم و معمار ژاپنی راجع به خانه ؛
« خانه به تعبیر شما چیست ؟
کاشانه ـ سکونتگاه
خانه ـ ( خود ) انسان
آه ای خانه مسرت بخش من
خانه خیال
مقدس ساختن فضا
خانه و جهان ـ ( خود ) انسان
جمع بندی
مکان
مکان مسکونی
روح کمال
مفهوم سکونت
جمع بندی

 مفهوم فضا

« وابستگی انسان به فضا دارای ریشه های عمیق می باشد . این وابستگی از نیاز به درک روابط اجتماعی انسان جهت ثبت مفهوم و حاکمیت بر دنیای حوادث و رویدادها سرچشمه می گیرد . »

انسان خود را با محیط وفق می دهد .

« بسیاری از حرکات بشر واگر است بدین معنی که اشیاء مورد ارتباط مطابق با چنین روابطی به دوره نزدیک ، بیرونی ، اندورنی ، مفرد ، جمع و پیوسته و گسسته تقسیم گردیده اند . لذا فضا وجه خاصی از ایجاد ارتباط نمی باشد بلکه گونه ای است از هر ایجاد ارتباطی .  بنابراین فضا فقط یک جنبه از ارتباط کلی می باشد . « برای اینکه انسان بتواند تصورات خود را از قوه به فعل درآورد لازمست که روابط واگرا را درک نموده و ‌آنها را در قالب یک مفهوم فضایی هم آهنگ نماید .

برادشتهای جدا شونده انسانهای اولیه ، روابطی واقعی هستند که بر اشیاء و نقاط دلالت داشته و به همین دلیل دارای رنگ عاطفی شدیدی می باشند . ( با این وجود فلاسفه یونانی فضا را شیئی بازتاب خوانده اند .

 برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید

 



:: برچسب‌ها: دانلود مقاله مفهوم کلی فضا و مکان ,
:: بازدید از این مطلب : 125
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 آذر 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مدیر

دانلود مقاله طراحی سیستم هوشمند سورتینگ تخم مرغ

طراحی سیستم هوشمند سورتینگ تخم مرغ
فهرست مطالب
مقدمه : ۲
فصل اول ۵
۱ -۱ اشنایی با ماشین بینایی و پیشینه استفاده از ان ۶
۱-۱-۱ بینایی و اتوماسیون کارخانه ۸
۲-۱-۱ بینایی انسان در مقابل بینایی ماشین ۱۰
۳-۱-۱ پارامترهای مقایسه ای ۱۰
۴-۱- ۱ ملاحظات اقتصادی ۱۲
۲-۱  کاربرد های ماشین بینایی در کشاورزی ۱۳
۱-۲-۱ کاربرد در تشخیص کیفیت میوه ها : ۱۴
۲-۲-۱ کاربرد در کنترل کیفیت سبزیجات ۱۶
۳-۲ -۱ طبقه بندی و ارزیابی کیفیت حبوبات ۱۷
۴-۲ -۱ کاربرد در سایر تولیدات غذایی ۱۸
۶-۲-۱  نتیجه استفاده از سیستم های بینایی ماشین در کشاورزی ۱۹
۳-۱ طرح یک خط مکانیزه تولید تخم مرغ ۱۹
۱-۳ -۱ اجزاء یک مرغداری مکانیزه به همراه بخش بسته بندی ۲۰
۲-۱-۳ -۱ مرحله شستشو ۲۱
۳-۱-۳-۱  مرحله درجه بندی ۲۲
۴-۱-۳-۱ مرحله بسته بندی ۲۳
فصل دوم ۲۴
۱-۲ مفاهیم اولیه پردازش تصویر ۲۵
۱-۱-۲ پیکسل ۲۵
۲-۱-۲ پنجره ۲۶
۳-۱-۲ مکان پیکسل ۲۷
شکل ۴-۱-۳) المانهای غیر مستطیلی a) المانهای گرد مجزا b) المانهای گرد دارای همپوشانی ۳۰
۴-۱-۲ سطح خاکستری ۳۰
۱-۵-۱-۲ خطای اندازه گیری ۳۸
۶-۱-۲ هیستوگرام ۴۰
۱-۶-۱-۲ ایجاد هیستوگرام ۴۱
۲-۶-۱-۲ مشخصات ۴۴
۷-۱-۲ سیستم های رنگی RGBو CMYB 45
2-2 پردازش های اولیه ماشین بینایی ۴۶
۱-۲-۲تبدیل تک متغیره ۴۸
۱-۱-۲-۲ عملگر همانی ۴۹
۲-۱-۲-۲ عملگر معکوس ۵۰
۳-۱-۲-۲ عملگر حد استانه ۵۱
۴-۱-۲-۲ سایر اپراتورها ۵۲
شکل ۹-۲-۲) عملگر معکوس حد استانه سطح خاکستری (a تابع (b ورودی (c خروجی ۵۶
۲-۲-۲تبدیل دو متغیره (جفتی) ۵۷
۱-۲-۲-۲ جمع تصاویر ۵۹
۳-۲-۲-۲ ضرب تصاویر ۶۳
۳-۲ طراحی سیستم ۶۶
۱-۳-۲ سیستم ماشین بینایی ۶۷
۲-۳-۲پردازش تصویر ۶۹
۲-۲-۳-۲ پیدا کردن ناحیه مورد علاقه Region of interest 72
3-2-3-2 پیدا کردن مرز تخم مرغ ۷۳
۴-۲-۳-۲ حذف نویز ۷۵
۵-۲-۳-۲ تشخیص تمیز یا الوده بودن تخم مرغ ۷۶
۶-۲-۳-۲ تخمین وزن و حجم تخم مرغ ۷۷
الگوریتم های پردازش تصویر : ۷۹
۳) مرحله پیدا کردن مرز تخم مرغ ۸۰
۴) مرحله حذف نویز ۸۲
۵) مرحله تشخیص تمیز یا الوده بودن تخم مرغ ۸۳
۶)تخمین وزن و حجم تخم مرغ ۸۴
فصل سوم ۸۵
۱-۳ نتایج ازمایش سیستم ۸۶
۲-۳ پیشنهادات ۸۷
تقدیر و تشکر ۸۸
 مقدمه :
درامد حاصل از فروش سیستم های ماشین بینایی و متعلقات وابسته در سال ۱۹۸۶ بیش از ۴۰۰ میلیون دلار بوده و این رقم تا سال ۱۹۹۱ بالغ بر ۲ میلیارد دلار شده است. کاربرد ماشین بینایی در مواردی مثل مونتاژ محصولات ، بازرسی و انتقال مواد ، باعث بهبود کارایی این فرایندها خواهد گردید.
عدم اطلاع کافی مهندسین از تکنولوژی ماشین بینایی و عدم اشنایی با توجیه اقتصادی بکارگیری ان موجب شده است که در استفاده از این تکنولوژی تردید و بعضی مواقع واکنش منفی وجود داشته باشد. علیرغم این موضوع ، ماشین بینایی روز به روز کاربرد بیشتری پیدا کرده و روند رشد ان چشمگیر بوده است.

 



:: برچسب‌ها: دانلود مقاله طراحی سیستم هوشمند سورتینگ تخم مرغ ,
:: بازدید از این مطلب : 107
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 آذر 1392 | نظرات ()