نوشته شده توسط : مدیر

دانلود مقاله اصلاح ساختار چایکاری و چایسازی با استفاده از تکنولوژی نوین

اصلاح ساختار چایکاری و چایسازی با استفاده از تکنولوژی نوین

فهرست مطالب
مقدمه
چای
موطن اصلی چای و انتشار آن در سایر ممالک
تاریخچه چای در ایران
آب و هوای چای
مشخصات گیاهشناسی درخت چای
مشخصات بوته چای در ایران
برگ چای
مراحل فنولوژی چای
ترکیب شیمیایی برگ چای
آب و هوای مطلوب چای
خاک مطلوب چای
کود مورد استفاده
ازدیاد درخت چای
آفات
کنه قرمز چای Breripalpus obovatus
کشت چای
مقدمه
تاریخچه کشت و بهره برداری از چای در جهان
طبقه بندی تیکسانومیکی چای
مشخصات نباتی درخت چای
ریشه چای
برگ Leaf
گل و تخم چای(Flower and seed of tea)
انواع چای Kinds of Tea
1.چای سیاه Black Tea:
2.چای سبز Green Tea:
3.چای اولنگ Olong Tea:
4.چای قالبی Brick Tea:
ترکیب کیمیاوی برگ چای
آب و هوای مناسب برای کشت چای
خاک مطلوب چای
کود مورد استفاده
ازدیاد درخت چای
نتیجه گیری
خواص و انواع چای
انواع دیگر چای بر حسب ترکیبات آن
ترکیبات تشکیل دهنده چای
چای یک محرک است و یا یک آرام بخش؟
اصلاح چای
بخش تجربی
مواد مورد نیاز
روش دم کردن
روش انجام آزمایش ها
فراوری چای با زئولیت
اثر زئولیت در مرحله اکسایش روی زمان دم کشیدن چای
نتیجه ها و بحث
نتیجه گیری نهایی
مآخذ

برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید

 



:: برچسب‌ها: دانلود مقاله اصلاح ساختار چایکاری و چایسازی با استفاده از تکنولوژی نوین ,
:: بازدید از این مطلب : 155
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 دی 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مدیر

دانلود مقاله کنترل پذیرش حساس و هوشمند برای سرویس کیفیت شبکه بی سیم

کنترل پذیرش حساس و هوشمند برای سرویس کیفیت شبکه بی سیم

فهرست مطالب

کنترل پذیرش حساس و هوشمند برای سرویس کیفیت شبکه بی سیم ۲
خلاصه. ۲
مقدمه. ۴
۲- زمینه. ۶
۱-۲ ناحیه به هم فشرده ۷
۲-۱۱ تصدیق MAC.. 10
2-2 اندازه گیری پهنای باند در دسترس.. ۱۱
۳-۲- رایج شدن بی سیم واقعی. ۱۵
۴-۲ کار وابسته. ۱۷
۱-۴-۲- توافقنامه کنترل پذیرش.. ۱۸
۳- عملیات کنترل پذیرش هوشمند ۱۹
۱-۳ محاسبه پهنای باند و کنترل پذیرش.. ۱۹
۳-۳ مسیر ارتباطی چند گانه: ۲۳
۴- شبیه سازی بر پایه سنجش: ۲۴
۱-۴ محیط شبیه سازی شده : ۲۴
۲-۴ پذیرش مکانی کنترل عمل کرد: ۲۸
۵ مقایسه کیفی: ۳۱
۲-۵: فقدان پوشش حرکتی: ۳۲
۳-۵ استفاده از فضاها: ۳۳
۶٫ ارزیابی تجربی: ۳۳
۱-۶ آزمایش قطعات ریز سخت افزار: ۳۴
۷٫ نتیجه. ۳۶

برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید

 



:: برچسب‌ها: دانلود مقاله کنترل پذیرش حساس و هوشمند برای سرویس کیفیت شبکه بی سیم ,
:: بازدید از این مطلب : 77
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 دی 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مدیر

دانلود مقاله سیستم مالی دفتر مدارس خارج از کشورSQL

سیستم مالی دفتر مدارس خارج از کشورSQL

فهرست مطالب

مقـدمه : ۲
مروری بر مطالعات انجام شده ۴
فصل اول. ۵
۱-۱  آشنایی با زبان SQL SERVER وکاربرد آن درنرم افزارمالی دفترمدارس خارج ازکشور. ۵
۱-۲ ایجاد کردن پایگاه داده و ایمنی آن در نرم افزار. ۷
فصل دوم ۱۰
۲-۱  آشنایی با زبان  C# و کاربرد آن در نرم افزار مالی دفتر مدارس خارج از کشور. ۱۰
۲-۲ بررسی دستور if و انواع مختلف آن و کاربرد آن در این نرم افزار. ۱۱
۲-۳ دستور Try-Catch. 13
2-4 دستور if-else if … else یا if تــودرتــو. ۱۵
فصل سوم ۱۷
۳-۱ نحوه کار با نرم افزار بخش مالی دفتر مدارس خارج از کشور. ۱۷
۳-۱-۱ بخش Login یا ورودی سیستم ۱۷
۳-۱-۲ صفـحه اصـلی بـرنامه. ۱۹
۳-۱-۳ منوی ورود اطلاعات و زیر منوهای آن. ۱۹
۳-۱-۳-۱  زیر منوی ثبت کشور ها ۲۰
۳-۱-۳-۲ زیر منوی ثبت مدرک تحصیلی. ۲۱
۳-۱-۳-۳  زیر منوی سمت ها ۲۱
۳-۱-۳-۴  زیر منوی ثبت مقاطع تحصیلی. ۲۲
۳-۱-۳-۵  زیر منوی ثبت ﭘایه حقوق. ۲۲
۳-۱-۴  منـوی امـور مـالی. ۲۳
۳-۱-۴-۱ زیر منوی ثبت اسناد مالی. ۲۴
۳-۱-۴-۲ زیر منوی ثبت حقوق اساتید ۲۶
۳-۱-۴-۳  زیر منوی ﮔزارش سند حسابداری.. ۲۶
۳-۱-۴-۴ زیر منوی ﮔزارش حقوق اساتیـد ۲۸
۳-۱-۵ منوی کاربر. ۳۱
۳-۱-۵-۱ زیر منوی تعـریف کـاربر جـدیـد ۳۲
۳-۱-۵-۲ زیر منوی ویرایش اطلاعات کاربر. ۳۴
۳-۱-۵-۳ زیر منوی حذف کاربر. ۳۵
۳-۱-۶ منـوی اطلاعات ﭘرسنلـی. ۳۶
۳-۱-۷  منوی صدور حکم ۳۸
۳-۱-۷-۱ منوی حکم نهایی. ۴۱
پیشنـهادات.. ۵۰
منابع و ماخذ ۵۲

برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید

 



:: برچسب‌ها: دانلود مقاله سیستم مالی دفتر مدارس خارج از کشورSQL ,
:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 دی 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مدیر

هنر سفالگری در دوره ی سلجوقیان

 مقدمه‌ای برسفال :

سفال یکی از خلاقیتهای ماندگار انسان از دورة نوسنگی تا دورة معاصر است. با طلوع دین اسلام، هنرهای مختلف به ویژه هنر سفالگری از اهمیت خاصی برخوردار گردید، و سفالگران با ابتکارات جدید، پیروی از شیوه‌های هنری گذشته و سنتهای محلی و الهام از آئین نو، صنعت سفالسازی را در بسیاری از مناطق این سرزمین پهناور به حداعلای شکوفایی رسانیدند.

تکامل هنر سفالگری اسلامی سالهای متمادی به طول انجامید، دراین رهگذر مراکز سفالسازی متعدد هریک با برخورداری از ویژگیهای خاص در اکثر شهرهای ایران پدید آمد. سفالینه های اسلامی متعلق به سده‌های سوم تا هفتم ه . ق غالباً در مراکزی چون کاشان، ری، سلطانیه، جرجان و نیشابور ساخته شد.

تاریخچه‌ای از هنر ایران پیش از سلجوقی

ذوق هنری و مایه های نخستین هنردوستی در سرزمین ایران از زمان هخامنشیان و پیش از آن وجود داشته است. حجاریهای غنی و با عظمت و پرشکوه که قبله گاه خاور باستان است و صنعتگران ماهر احساس زیبائی و نبوغ خود را در بسیاری از هنرها، خاصه ظروف فلزی و گلی نشان داده‌اند.

برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید

 



:: برچسب‌ها: دانلود مقاله هنر سفالگری در دوره ی سلجوقیان ,
:: بازدید از این مطلب : 91
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 دی 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مدیر

پروژه راههای رسوخ مُدهای غیر متعارف بر جامعه

راههای رسوخ مُدهای غیر متعارف بر جامعه

فهرست مطالب
فصل اول
(کلیات تحقیق)
مقدمه
کلیات
اهمیت مسئله
اهداف تحقیق
متغیرهای تحقیق،فرضیه و سؤالات تحقیق
تعاریف واژه ها و اصطلاحات
فصل دوم
(ادبیات و پیشینه تحقیق)
تقلید و مدگرایی در یادگیری بوسیکه مشاهده
نظریه های تقلید
ارزیابی نظریه های تقلید
عواملی که بر احتمال وقوع تقلید اثر می گذارند
انگیزش پیشرفت
فوبیها و ترسها و شناخت ها
سرمشق گیری در رفتار درمانی
فراگیری رفتارهای جدید
خلاصه فصل
فصل سوم
(روش تحقیق)
روش تحقیق
نمونه آماری و حجم نمونه
ابزار گردآوری اطلاعات
روش گردآوری اطلاعات
روش آماری
فصل چهارم
(تجزیه و تحلیل داده ها)
تجزیه و تحلیل توصیفی
نمودار فراوانی
تفسیر آماری
تفسیر درصدی
تحلیل آماری
نتیجه آماری
فصل پنجم
(نتیجه گیری)
نتیجه گیری
محدودیت ها و ملاحظات پژوهش
پیشنهادات
منابع و مآخذ
پرسشنامه

« مقدمه »
جامعه خود به خود معنی و مفهوم ندارد . اصولاً جامعه مفهومی انتزاعی و ساخته تفکرات و ذهنی بشری است که در اثر اجتماع و جمع شدن عده ای از افراد و  اعضای خانواده در یک مجموعه و محله و اقلیم و مکان اطلاق می گردد و چون بشر از آغاز خلقت به صورت جمعی زندگی کرده و برای رفع نیازهای اولیه و برقراری نیازهای ارتباطی و نیز عاطفی و ترس از خطرات حیوانات درنده و رعد و برق و سیل و زلزله سعی در گردهم آیی و در کنار هم زیستن داشته اند . ( کاردان ، ۱۳۷۳)
هر امر اجتماعی و پدیده اجتماعی عبارت است ، هر موقعیت ، هر رابطه یا واقعیتی که به نحوی یکی از جنبه های حیات اجتماعی را توجیه کند.
( محسنی منوچهر ، ۱۳۶۶ )
بنابراین اجتماعی بودن موجود انسان امری مسلم و علی حده ( علیحده ) است و رفع نیازهای انسانی بوسیله یکدیگر یک پدیده طبیعی و اجتناب ناپذیر است پس قلمرو انسان ها در گروه و روابط بین آنها در بستری از نیازهای طبیعی و اجتماعی و عاطفی و … در روی کره خاکی پراکنده و مستتر است .
امروزه نیازها متنوع و پیچیده نشده و هزاران نیاز اقتصادی ، اجتماعی ، هنری ، علمی ، فنی ، تحصیم ، عاطفی ، ورزشی و … درهم تنیده شده اند و با توجه به رشد و توسعه تکنولوژی و ارتباطات ، هنسون ، تکنولوژی های جدید ارتباطی ، ۱۳۷۳ ترجمه حیدری ) .
سرعت ارتباط و انتقال پیام ها چه از نوع پیام های شغلی و تحصیلی و علمی و پژوهشی و اقتصادی و سیاسی و چه از نوع هنری و اجتماعی و ورزشی و غیره به سرعت در سراسر جهان پراکنده و دریافت می گردد . آنچنانکه اگر  در کره زمین در بالاترین نقطه  قطب شمال اتفاقی بیفتد در جنوبی ترین نقطه کره زمین در طول فقط چند دقیقه ارتباط برقرار و پیام قابل شنیدن و دیدن و … می باشد .
این مسئله در مورد امور و پدیده های نابهنجار نیز وجود دارد و گروه های زیرزمینی و مافیا می توانند اطلاعات و پیام ها را در کوتاه ترین زمان به گیرندگان خود منتقل کنند . در این تحقیق نوع دیگری از نفوذ و رسوخ در اجتماعات مختلف را در نظر داریم که پدیده ها و امور و رفتارهای مدی
( Fashen ) که برخی حتی مورد قبول هنجارهای جامعه ما نیستند . چگونه وارد جامعه شده و ترویج می شدند و راه های مقابله با آن چگونه است ؟

برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید

 



:: برچسب‌ها: دانلود پروژه راههای رسوخ مُدهای غیر متعارف بر جامعه ,
:: بازدید از این مطلب : 90
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 دی 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مدیر

پروژه چهره پردازی و صحنه آرایی از دیدگاه هنر گرافیک در شاهنامه

چهره پردازی و صحنه آرایی از دیدگاه هنر گرافیک در شاهنامه( هفت خوان رستم )

فهرست مطالب
عنوان            صفحه
چکیده             ۴
پیشگفتار             ۶
مقدمه             ۸
فصل اول :  رستم کیست ؟            ۱۱
( دوران زندگی خانوادة رستم )
فصل دوم : رستم چگونه مردی است ؟            ۲۶
( صورت وسیرت رستم هنیت و سلاح و اسب رستم )
فصل سوم: « هفت خوان »    ۴۴
( جنگ های رستم موجودات اساطیری در هفت خوان )
فصل چهارم : بررسی چهره های مختلف هفت خوان از دیدگاه چهره پردازی    ۵۴
فصل پنجم : شناخت مکالمه و کلام در نمایش      ۶۹
نیروهایی که در روند نمایش دخیل هستند
فصل ششم : بررسی فضا و صفحه های هفت خوان      ۷۵
خوان اول     ۷۶
خوان دوم       ۷۹
خوان سوم     ۸۴
خوان چهارم          ۹۰
خوان پنجم  ۹۴
خوان ششم ۱۰۲
خوان هفتم ۱۰۶
فصل هفتم : داستان مرگ جهان پهلوان رستم ۱۱۵
فصل هشتم : پیشنهاد و نتیجه گیری ۱۲۷
خلاصة کار عملی ۱۲۸
فهرست منابع
چکیده :
اولین مسئله در این رساله ، به بررسی شخصیت رستم و جایگاه او در تفکر اساطیری ایرانی و بویژه نقش او در  «شاهنامه » اختصاص دارد . در ضمن ، پیشینه خاندان سام و نریمان و رستم دستان ( چنانچه حکیم فردوسی بر ما می نمایاند ) مطرح می گردد.  از سوی دیگر ، از دیدگاه مورفولوژی ( ریخت شناسی و سیما شناسی و .. ) و در آلات وادوات جنگی این پهلوان رستم و تنها یاورش رخش بحث به میان می آید .
نکته دیگر صفات نیکوی رستم است که به گونه ای خاص در وجود او جمع شده‌اند.  همچون : زورمندی ، هنرمندی ، اعتقاد (توکل ) ، مدبّری ،‌ علاقه به رزم و بزم ، زبان آوری ،‌ وفاداری ، جوانمردی و پهلوانی عیان می گردد .
نکته دیگر اینکه در هفت خوان ، نماد تعالی رستم است ،‌ و رستم  مظهر انسان کامل ایرانی است که با موجودات اساطیری همچون اژدها و دیوان ، برخوردها و چالش دارد .
قسمت دوم این نوشتار به بررسی هفت خوان ، وجه نمایش آن از زاویه دید انسان امروزی بررسی شخصیتها و چهره ها در ادبیات …  - ( چنانکه متعارف است ). پرداخته است . تصاویریکه به نوعی یک ؟ « تیپ » را به مامعرفی می کنند . همچون جادوگر ، کودن ،  مست و ………
در پایان نگارنده به  موضوع اصلی ( با پیش زمینه مطرح شده ) پرداخته است .
فضا سازی فردوسی در «‌خوان ها » نحوه نمایش صفحه ها و توصیف از آنها و بررسی شعراو از نگاه تصویری و گرافیکی ، چنانکه طرح موضوع از این نکته شروع می شود.
نتیجه گیری : شاهنامه بطوریکه  تاریخ نقاشی ایرانی نشان داده – تصویری ترین و خوش پرداخت ترین ، روایت ادبی است که در نحوه بیان فضا ، صفحه ها ، حالات چهره های انسانی و حتّی حیوانی ، رنگ ها و توصیف موجودات اساطیری جایگاه قابل توجه و مثال زدنی دارد . .

 



:: برچسب‌ها: دانلود پروژه چهره پردازی و صحنه آرایی از دیدگاه هنر گرافیک در شاهنامه ,
:: بازدید از این مطلب : 179
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 دی 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مدیر

پروژه بررسی و اثبات واقع گرایی کمال الدین بهزاد در نمایش معماری مساجد

بررسی و اثبات واقع گرایی کمال الدین بهزاد در نمایش معماری مساجد

فهرست مطالب
مقدمه:
نگارگری یکی از هنرهای درخشان ایرانیان در دوره اسلامی است. نگاره‌های ایران منابعی هستند که ویژگی های انسانی، اجتماعی و هنرهای ادوار مختلف را از خود بازتاب می دهند و محققان و پژوهشگران می توانند با مطالعه و مراقه در آنها به تشخیص، تبیین و تفسیر این ویژگی ها بپردازند و به کمک داده ها و اطلاعات مکتسب کمبود اطلاعاتی در زمینه های مذکور را جبران نمایند.یکی از ویژگی های هنری که در این نگاره ها بازتاب یافته، معماری اسلامی ایران است، نگارگران ادوار مختلف اسلامی ایران- از دوره های سلجوقی تا دوره قاجار در آثار متنوع خود، انواع بناها را به تصویر کشیده اند. نگارنده معتقد است با مطالعه و بررسی بناهای منقوش و تجزیه و تحلیل عناصر تشکیل دهنده آنها (عناصر ساختاری و تزئینی) می توان به نتایجی سودمند در رابطه با معماری هر دوره از ادوار اسلامی رسید. برای مثال می توان به نگاره‌ای از دوره تیموری اشاره نمود که فضای درونی یک حمام را نشان می دهد. اهمیت این نگاره زمانی آشکار می شود که بدانیم در میان انواع بناهایی که از این دوره باقی مانده اند، هیچ حمام پا برجایی شناسائی نشده است و محققان هنر معماری تیموری در مطالعات و بررسی های خود تنها به بقایای ناچیز و مختصر سه دستگاه حمام این دوره استناد می کنند. پر واضح است اگر به این نگاره به عنوان مدرک معتبر و مستند نگریسته شود و داده های استخراج شده از آن با داده‌ها و اطلاعات بقایای حمام های این دوره ترکیب و تلفیق گردد، نتایج سودمند و مفید فائده حاصل خواهد شد….
فهرست مطلب
مقدمه
تاریخچه مختصر دورة تیموری
کاخ ها
تطبیق متن نسخه و موضوع نگارة مورد بحث
موضوع نگاره و توصیف کلی آن
شخصیت های نگاره
شخصیت های اصلی
شخصیت های فرعی
ساختار بنا و تزئینات آن
ویژگیهای معماری کوشک
سر در ورودی
حیاط
کاخ و تزئینات وابسته
موضوع نگاره و توصیف کلی آن
ویژگی های معماری کاخ
ساختار بنا

برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید

 



:: برچسب‌ها: دانلود پروژه بررسی و اثبات واقع گرایی کمال الدین بهزاد در نمایش معماری مساجد ,
:: بازدید از این مطلب : 83
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 دی 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مدیر

مقاله هنر قلمکاری در ایران

هنر قلمکاری در ایران

فهرست
مقدمه ۳
تاریخچه ۷
چگونگی پیدایش قلمکار ۱۴
قالب و قالب تراشی و ذکر نامی از چند استاد شاخص قالب تراش ۱۷
انواع چوب مصرفی برای قالب ۱۸
مراحل ساخت قالب ۱۸
چگونگی تولید قملکار ۲۶
انجام عملیات چاپ قلمکار ۳۰
چاپ رنگ قرمز و طرز تهیه آن ۳۲
چاپ رنگ آبی (نیلی) و طرز تهیه آن ۳۶
رنگ زرد ۳۹
رنگ سبز ۴۰
درباره گازری یا شستن و آب دادن پارچه های قلمکار ۴۲
ثابت کردن رنگ های طبیعی و شیمیایی ۴۵
اطلاعات کلی راجع به ثبات رنگ در برابر نور ۴۷
مقدمه
در طول تاریخ پر حادثه‌ی ایران ، هنر پیوسته بزرگترین افتخار ایرانیان بوده و دستاوردهای هنری، هدیه‌ی دایمی ایرانیان به تاریخ جهان.
ویژگی هنر ایران در اولین نگاه پیوند شکوهمندش با زندگی است و تکیه‌یی مطمئن که بر تجربیات بشری در رشته های مختلف دارد. به عبارتی صریح تر،‌از قدیم ترین زمان اگر چه هنر امری عادی و معمول بود، ایرانیان برای زیبایی مقیاسی بلند قایل بودند و در طی قرن ها همیشه ذوق و فهمی عامل و استادانه مایه‌ی تعالی و ترقی هنرشان بوده … هنر با زندگیشان پیوند داشته و انواع هنرها نیز در ارتباط با یکدیگر بوده اند. هر هنری از هنر دیگر مشتق می‌شده وعجیب اینکه هنرمندان ایرانی هرگز در بنداسم و عنوان نبوده اند و نگاهی گذرا به بازمانده های هنری ایران زمین بهترین مؤید ایثار نفس و فروتنی هنرمندان ایرانی است و از هر صد اثر باقیمانده، ممکن است تنها یکی امضای به وجود آورنده اش را داشته باشد…
بطور کلی باید گفت آن بخش از هنر ایران که هنری متعهد و ردمی بود، بخاطر پیوند و آمیختگی محکم و استوارش با زندگی مردم توانست به دور از جنبه های تجاری و بیشتر در صراحت و صداقت رشد کند.
قلمکارسازی از جمله هنرهایی است که علیرغم پیشینه‌ی دیر و دورش، تا کنون کمتر موضوع یک تحقیق جامع و جدی بوده واگر درباره‌ی سایر رشته های صنایع دستی ایران کم و بیش مآخذی در دسترس عموم هست، پیرامون این “هنر – صنعت” کمتر با نوشته یا کتابی برخورد می کنیم و آنچه که در کتب مختلف یافت می‌ شود بسیار محدود بوده و به هیچ وجه نمی تواند جوابگوی علاقمندان تحقق پیرامون دست سازهای ایرانی باشد.
قلمکار   نوعی از بافته های رنگارنگ و الوان  و یا پارچه‌یی ساده و مازو شده از کرباس کتان و غیره است که بر آن به وسیله‌ی قالب و مهر نقوشی تصویر کرده باشند و آنرا به اشکال پرده، سفره، رومیزی و غیره درآورند .

 



:: برچسب‌ها: دانلود مقاله هنر قلمکاری در ایران ,
:: بازدید از این مطلب : 193
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 دی 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مدیر

مقاله مشارکت و محرومیت زنان در حوزه های مختلف هنر

مشارکت و محرومیت زنان در حوزه های مختلف هنر

فهرست مطالب
چکیده:
تصاویر گذرایی که از دوره‌های مشخص پیشرفت سه شکل هنری ارائه دادیم به سختی برای نشان دادن میزان مشارکت و محرومیتی که زنان به نحو تاریخی و با توجه به تعالیم و فرصت‌های موجود در حوزة هنرها با آن مواجه بودند، کافی هستند. با این حال به بعضی از الگوهای فکری که در تجربه و بحث از علم زیبایی شناسی و هنرهای زیبا نفوذ داشتند، اشاره می کنند. شرایط واقعی اجتماعی مردان و زنان متعلق به طبقات مختلف [اجتماعی]، دوره‌های گوناگون تاریخی، و فرهنگ‌های مختلف،موجب شکل‌گیری این الگوها به نحو متنوع و متغیری شدند، الگوهایی که می‌توانیمحقیقتاً در تمام حوزه‌های مفاهیم نامتناسب مربوط به قابلیت‌های زنانه که به صورت دوتایی و در تقابل با مفاهیم مربوط به همکاران مقتدر و مسلط مذکر ایشان وجود دارند، بیابیم. ایدة مربوط به هنرمند حرفه‌ای در دورة مدرن، لایة دیگری نیز به این چارچوب‌های ارجمند تفکر اضافه می‌کند.البته امور بسیاری طی قرن گذشته تغییر کرده‌اند، و امروزه هنرمندان پیشروی اندکی خود را با تحمیلات نزاکتی که زنان قرن نوزدهمی را به ستوه آورده بود، مواجه می‌بینند، و از طرفی زنان، دیگر از کسب تعالیمی که برای مردان مجاز بود محروم نیستند. آیا این امر بدین معناست که چارچوب‌های مفهومی کهنی که برای قرن‌های متمادی پابرجا بوده‌اند، نهایتاً از ضمیر خودآگاه پاک شده‌اند، چنین چیزی به شدت غیر متحمل است، هر چند این چارچوب‌ها به طور حتم همچون گذشته کاربرد ندارند. در فصل ۵ به تأمل در مورد مفهوم هنر و هنرمندان امروزی خواهیم پرداخت و عملکرد [مفهوم] جنسیت در علم زیبایی شناسی را در دورة خودمان مورد بررسی قرار خواهیم داد. قبل از اینکه به آن موضوع بپردازیم، بگذارید تا مسیری فرعی را جهت ملاحظة محدوده‌ای در…
فهرست مطلب
چکیده
آماتورها و حرفه ای‌ها
آموزش و پرورش: چه کسی می‌آموزد؟
موسیقی
اجرا
سرایش
نبوغ و فردیت
ادبیات
نوشتن و فروختن
دگربار فردیت
نقاشی
دیدن
پرسپکتیو خطی

برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید

 



:: برچسب‌ها: دانلود مقاله مشارکت و محرومیت زنان در حوزه های مختلف هنر ,
:: بازدید از این مطلب : 83
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 دی 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مدیر

مقاله هنر اصیل ایرانی سفالگری و نقوش روی سفال

هنر اصیل ایرانی سفالگری و نقوش روی سفال

فهرست
مقدمه ۵
فصل اول ۸
۱- اهمیت هنرهای ایران (تزئینات و آرایه ها) ۸
۲- سفال و سفالگری معرف فعالیت جوامع بشری ۱۶
تعریف سفال: ۱۹
سفال ایران در دوران پیش از تاریخ ۲۰
تزئین بر روی سفال پیش از تاریخ ایران ۲۱
سیر تحول سفال از پیش از تاریخ تا عصر حاضر در ایران ۲۳
الف- مناطق مهم باستانی در ارتباط با سفال ۲۷
شوش I به تفکیک لایه ها ۳۶
۳- چگونگی شکل گیری نقوش تزئینی (آرایه های حیوانی) بر سفال ۴۱
۴- مفاهیم نقوش حیوانی در سفالینه های کهن ایران ۴۶
مفهوم نقش بزکوهی: ۵۹
قوچ: ۶۰
مفهوم نقش اسب: ۶۰
مفهوم نقش پلنگ: ۶۲
مفهوم نقش مار: ۶۲
مفهوم نقش ماهی: ۶۳
مفهوم نقش آب: ۶۳
مفهوم نقش پرنده: ۶۴
فصل دوم ۶۶
۱- نقش برجسته و نمودهای آن در هنر ایران ۶۶
۲- تکنیک های اجرای نقش برجسته بر سفال ۷۱
الف- موادو مصالح ۷۱
ب- ابزار: ۷۲
ج- طرح ۷۲
د- اجرا ۷۳
ه- پخت ۷۴
فصل سوم ۷۵
گزارش کار عملی: ۷۵
منابع و مآخذ ۷۹
مقدمه
موقعیت جغرافیایی ایران بگونه ای است که همواره مورد سکونت انسانها از هزاران سال پیش از تاریخ قرار گرفته است. نجد ایران مثلثی است بین دو فرورفتگی خلیج فارس در جنوب و دریای خزر در شمال. کوههای مغرب یا سلسله زاگراس از شمال غربی به جنوب شرقی امتداد یافته است و سلسله جبال البرز در قسمت شمالی مثلث مذکور قرار گرفته است.
به شهادت تاریخ و گواهی باستانشناسانی که از سالها قبل از این، در مناطق مختلف و بر روی آثار بجای مانده از ایران باستان کند و کاو می کردند نجدایران از جمله اولیه نواحی سکونت بشر اولیه بوده است. در قسمت داخلی نجد ایران از جمله مناطقی که مورد سکونت قرار گرفته است دشت پهناور خوزستان یا سوزیانای  قدیم است این دشت که در قسمت جنوب غربی قرار گرفته است همان امتداد دشت بین النهرین است.
تحقیقات باستانشناسی نشان داده است که انسان عهد حجر که تازه از کوه فرود آمده و در دشت سکونت گزیده بود بر روی مسیر کمانی شکل اطراف کویر نمک واقع در مرکز ایران ساکن شد. (هزاره پنجم ق.م) از جمله قرارگاههای انسانی بر روی این مسیر سیلک کاشان، قم، ساوه، ری و دامغان است.
بشر اولیه تا زمانی که یکجا نشینی را آغاز نکرد نتوانست به طور مطلوب از صنایع مختلف از جمله سفالگری، کشاورزی، دامداری و غیره بهره لازم را ببرد. اگرچه باستانشناسان، قدیمی ترین ظروف گلی حرارت دیده را به هشت هزار ق.م نسبت می‌دهند و نمونه آن در غار کمربند در نزدیکی بهشهر بدست آمده لیکن سفالهای این دوره ضخیم، کم پخت، شکننده، خشن، قهوه ای رنگ و بدون نقش است و در آن مقدار زیادی علف به عنوان شاموت  بکار رفته است و این نشاندهنده آن است که سفال در این سالها در مرحله ابتدایی پیشرفت خود بوده است و احتمالاً مدت زمان زیادی از استفاده پوسته کاسه ای گیاهان و قطعات سنگی با سطح مقعر به عنوان ظرف نگذشته بوده است.
در مرحله بعد با گذشت زمان و تشکیل دهکده ها و پیشرفت صنایع مختلف بخصوص سفالگری، ظروف سفالی ظریفتر، با ضخامت کمتر و با درجه حرارت بالاتر پخته شدند و کم کم نقوش مختلف با تکامل تدریجی خود بر روی ظروف بکار گرفته شد که این تکامل تدریجی را با بررسی لایه های مختلف تپه های سیلک کاشان، شوش و سایر نقاط می توان مشاهده کرد.
همزمان با شکل گیری نقوش تزئینی بر روی سفال، با هنر نقش برجسته در این دوره‌ها روبرو هستیم. هنر نقش برجسته از هنرهایی است که ایرانیان باستان از هزاران سال پیش از تاریخ به آن توجه داشتند لیکن این هنر در اندازه های بزرگ آن بیشتر بر روی سنگ و با حجاری اجرا می شد و فقط اندازه های کوچک آن بود که به کمک فلز و گاهی گل انجام می شد. نقوش این نقش برجسته ها در بیشتر مواقع واقعی و در مواردی در دوره هایی خاص نقوش تجریدی بکار می رفت.
امروزه نقش برجسته ها بیشتر حالت تزئینی یافته اند و در اندازه های مختلف بیشتر با گل برای تزئینات داخلی و خارجی بکار می روند. آنچه باعث کاهش ارزش این آثار به عنوان هنر می شود طرحهایی است که هنرمندان اجرا می نمایند. بیشتر طرحهایی که امروزه نه فقط در نقش برجسته بلکه در هنرهای دیگر نیز اجرا می شود چیزی جز تقلید زود هنگام از هنر غرب نیست که هیچ گونه سنخیتی با فرهنگ و تمدن ایرانی ندارد. تمدنی که در آن با وجود همه پستیها و بلندیها، هنر روال طبیعی تکامل خود را طی کرد و در این راه هیچگاه از چهارچوب روح ایرانی خارج نشد.
در طراحی پروژه عملی ارائه شده سعی شده است نیم نگاهی به هنر اصیل ایرانی، سفالگری و هنر اصیل ایرانی، نقوش روی سفال، صورت گیرد.
در طراحی این نقوش، از نقاشی های اجرا شده بر روی سفال پیش از تاریخ بخصوص در سه منطقه سیلک کاشان، شوش و تل باکون الهام گرفته شده است.
در این رساله نیز هر چند سعی شد تا نقوش بیشتر از حیث معنی و مفهوم مورد بررسی قرار گیرند ولی بدلیل کمبود منابع این منظور به طور کامل برآورده نشد.

 



:: برچسب‌ها: دانلود مقاله هنر اصیل ایرانی سفالگری و نقوش روی سفال ,
:: بازدید از این مطلب : 1144
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 دی 1392 | نظرات ()